Snowflake uruchamia Chmur? Danych dla telekomunikacji

Klaudia Ciesielska
7 Min

Firma Snowflake, dzia?aj?ca w obszarze Chmury Danych, w?a?nie og?osi?a uruchomienie nowej platformy – Telecom Data Cloud, która skupia w sobie rozwi?zania dostarczane przez Snowflake oraz partnerów oraz specyficzne zbiory danych dla bran?y telekomunikacyjnej. Ta innowacyjna platforma pomo?e dostawcom us?ug telekomunikacyjnych prze?ama? silosy danych w firmach oraz ca?ym ekosystemie, co umo?liwi ?atwy i bezpieczny dost?p do danych w czasie rzeczywistym, wzbogacanie ich o modele uczenia maszynowego (ML) oraz udost?pnianie i analizowanie ich w celu podejmowania lepszych decyzji. Dzi?ki Telecom Data Cloud, Snowflake i partnerzy z ekosystemu b?d? w stanie pomóc dostawcom us?ug telekomunikacyjnych w przyspieszeniu transformacji cyfrowej, zapewnieniu lepszych do?wiadcze? klientów, zwi?kszeniu wydajno?ci operacyjnej i generowaniu nowych ?róde? przychodów z us?ug opartych na danych.

Urz?dzenia mobilne i ??czno?? szerokopasmowa s? obecnie cz??ci? ka?dego aspektu ?ycia codziennego. Z tego powodu sektor telekomunikacyjny pozostaje motorem wzrostu i innowacji dla wszystkich globalnych przedsi?biorstw, zw?aszcza w szybko rozwijaj?cych si? segmentach, takich jak strumieniowe przesy?anie wideo, Internet rzeczy (IoT) oraz rzeczywisto?? wirtualna i rozszerzona. Przesuni?cie ?róde? przychodów z tradycyjnych produktów na innowacyjne rozwi?zania wielosektorowe wymaga ewolucji modelu biznesowego w bran?y telekomunikacyjnej. Aby pozosta? w czo?ówce, firmy telekomunikacyjne musz? odej?? od spu?cizny po z?o?onych technologiach, aby zmodernizowa? swoje sieci i dostarczy? warto?? partnerom z ró?nych bran?.

Dzi?ki Chmurze Danych Snowflake, firmy telekomunikacyjne mog? dostosowa? si? do tej nowej rzeczywisto?ci i wykorzysta? Snowflake do:

  • Modernizacji sieci telekomunikacyjnej: Snowflake Telecom Data Cloud oferuje pojedyncz?, w pe?ni zarz?dzan?, bezpieczn? platform? do konsolidacji danych w wielu chmurach z ujednoliconym zarz?dzaniem i elastyczn? wydajno?ci?, która obs?uguje praktycznie dowoln? skal? pami?ci masowej, oblicze? i u?ytkowników.
  • Maksymalizacji wydajno?ci operacyjnej: Dzi?ki pojedynczej ujednoliconej platformie zespo?y z dzia?u IT, in?ynierii sieciowej, nauki o danych, operacji sieciowych i zarz?dzania produktem mog? wspó?pracowa? przy u?yciu danych w celu poprawy planowania, podejmowania szybszych decyzji biznesowych, szybkiego reagowania na potrzeby klientów, lepszego zarz?dzania zasobami sieciowymi i skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych us?ug.  
  • Zaawansowanych mo?liwo?ci oferowanych przez AI i ML: Snowflake i Snowpark umo?liwiaj? generowanie maszynowe danych w czasie niemal rzeczywistym przy u?yciu modeli uczenia maszynowego (ML) w celu przewidywania usterek, planowania konserwacji z wyprzedzeniem oraz ograniczania przestojów operacyjnych.
  • Monetyzacji danych i aplikacji: Dostawcy us?ug telekomunikacyjnych mog? tworzy? bardziej spersonalizowane oferty us?ug w zakresie danych i aplikacji dzi?ki Snowflake Marketplace i uruchamia? nowe us?ugi, w tym monetyzacj? z reklam i sprzeda? swoich danych IoT dla dowolnej bran?y.
  • Dost?pu do szerokiej sieci partnerów telekomunikacyjnych: Snowflake daje dost?p do bogatego ekosystemu partnerów i ich specyficznych dla bran?y, gotowych szablonów rozwi?za?, aby szybciej budowa? warto?ciowe rozwi?zania.

– Nast?pna fala wzrostu i innowacji w bran?y telekomunikacyjnej b?dzie bez w?tpienia nap?dzana przez dane, wymagaj?c wspó?pracy nie tylko mi?dzy przedsi?biorstwami, ale  i bran?ami. Telecom Data Cloud odblokowuje te mo?liwo?ci, tworz?c pojedyncz? ujednolicon? platform?, umo?liwiaj?c? bezpieczn? wspó?prac? w zakresie danych poprzez po??czenie dostawców us?ug telekomunikacyjnych z bogatym ekosystemem aplikacji, danych i partnerów technologicznych.

Phil Kippen, Global Head of Industry, Telecom w Snowflake

Niektórzy z najwi?kszych globalnych klientów w bran?y telecom ju? korzystaj? z Chmury Danych Snowflake, aby zwi?kszy? przychody i zmaksymalizowa? wydajno?? operacyjn?. W?ród nich s?:

  • AT&T – Dzi?ki Chmurze Danych Snowflake firma AT&T zyska?a jedno ?ród?o prawdy dla swoich danych w ca?ej organizacji, dzi?ki czemu partnerzy biznesowi mog? bezproblemowo korzysta? z danych AT&T, aby poprawi? obs?ug? klientów i zmaksymalizowa? wydajno?? operacyjn?.
  • OneWeb – firma zajmuj?ca si? komunikacj? satelitarn? na niskiej orbicie oko?oziemskiej (LEO) by?a w stanie przenie?? swoje operacje zwi?zane z przesy?aniem danych do Snowflake w ci?gu zaledwie sze?ciu tygodni i wykorzystuje Snowflake do zagospodarowania mocy danych pochodz?cych z kosmosu w celu zwi?kszenia wydajno?ci swojej sieci, jak równie? do zarabiania na danych poprzez nowe us?ugi zwi?zane z danymi kosmicznymi.
  • M1 – singapurski operator sieci cyfrowej numer 1 wykorzystuje Snowflake do ??czenia danych z CRM, systemów bilingowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej M1, aby zapewni? pe?niejszy obraz do?wiadcze? klientów w ramach transformacji i ewolucji lokalnego krajobrazu telekomunikacyjnego. 

“M1 jest w trakcie transformacji, której celem jest odnowienie do?wiadcze? cyfrowych we wszystkich punktach styku z otoczeniem oraz dostosowanie oferty do potrzeb wszystkich klientów. W zwi?zku z tym, ?e wynosimy firm? poza obszar ??czno?ci, Chmura Danych dla bran?y Telekomunikacyjnej od Snowflake zapewnia nam jedno ?ród?o prawdy, czyni?c dane podstawowym sk?adnikiem umo?liwiaj?cym hiperpersonalizacj?. Dzi?ki temu mo?emy dostarcza? naszym klientom do?wiadczenia nowej generacji, a jednocze?nie zapewnia? im rzeczywist? warto??.”

Danny Thien, dyrektor i szef ds. danych w M1

W ramach Telecom Data Cloud klienci maj? dost?p do najnowszych rozwi?za? bran?owych, takich jak:

Aplikacje dost?pne w ramach Powered by Snowflake. Doskona?ym przyk?adem jest aplikacja opracowana przez AMDOCS, która pozwala dostawcom us?ug telekomunikacyjnych na modernizacj? ich biznesu (w tym przej?cie do chmury i podj?cie dzia?a? zwi?zanych z monetyzacj? 5G) oraz uproszczenie procesów biznesowych wokó? naliczania op?at, rozlicze? i nowych us?ug cyfrowych.
Snowflake Marketplace i sie? partnerów, takich jak Flywheel, OneWeb i TransUnion, którzy umo?liwiaj? dost?p na ?ywo do ró?nych ?róde? danych, przy wykorzystaniu chroni?cej prywatno?? technologii wspó?pracy Snowflake. Mowa m.in. o danych satelitarnych, geoprzestrzennych i demograficznych, które pozwalaj? odblokowa? nowe ?ród?a przychodów i zasili? innowacyjne rozwi?zania biznesowe.
Us?ugi konsultingowe i serwisowe oferowane m.in. przez Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting i Wipro Limited, które pozwalaj? klientom skróci? czas niezb?dny do uzyskania zwrotu z inwestycji dzi?ki rozwi?zaniom partnerskim. Te pomagaj? znale?? rozwi?zania dla priorytetowych przypadków u?ycia, w tym integracji danych OSS i BSS, maksymalizacji wydajno?ci operacyjnej oraz monetyzacji danych w celu zwi?kszenia warto?ci biznesowej. 
Integracje i nieszablonowe wdro?enia od partnerów technologicznych, takich jak Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing i ThoughtSpot. Dzi?ki nim klienci mog? uzyskiwa? pog??bione insighty i w pe?ni wykorzysta? mo?liwo?ci Chmury Danych.

TEMATY:
SOURCES:Snowflake
Udostępnij
Redaktor Brandsit