Soft launch pomaga dopracowa? produkcje mobilne

Materia? Partnera
2 Min

Gaming cieszy si? obecnie na ?wiecie coraz wi?ksz? popularno?ci?, wraz z rosn?cymi prognozami wynikowymi dotycz?cymi tego rynku. Coraz wi?cej podmiotów anga?uje si? w t? dzia?alno??, a wraz ze wzrostem konkurencji ro?nie równie? presja na jako?? produktu. Na tak konkurencyjnym rynku finalna jako?? mo?e si? bowiem okaza? kluczowym czynnikiem, dlatego takie formu?y jak „early access” czy soft launch w przypadku gier mobilnych maj? coraz wi?cej sensu poniewa? pozwalaj? dopracowa? produkt w kierunku jakiego oczekuj? gracze, a tym samym wzmocni? jego potencja? sprzeda?owy.

Lockdown jeszcze wzmocni? zainteresowanie grami. W dobie gdy ludziom w wielu miejscach ograniczono dostep do rozrywki (zamkni?te kina, teatry czy restauracje oraz wstrzymane rozgrywki sportowe) gaming sta? si? jedn? z nielicznych enklaw rozrywki, co od razu da?o si? zauwa?y? ?ledz?c chocia?by aktywno?? u?ytkowników na platformie Steam, która bi?a historyczne rekordy w?a?nie podczas lockdownu. Dla wielu ludzi by? to pewnie pierwszy d?u?szy kontakt z grami i nawet je?li otwarcie gospodarek obni?y t? aktywno??, to jednak gaming na ca?ej tej sytuacji niew?pltiwie skorzysta? trafiaj?c do nowych ludzi, którzy w przysz?o?ci ch?tniej mog? wraca? do tej formy aktywno?ci.

Z drugiej strony rynek gier ju? w tym momencie jest niezwykle konkurencyjn? bran?? – oferta Steam, Epic Games Store, App Store czy Google Play jest bardzo bogata i samo wyprodukowanie gry w ?adnym przypadku nie gwarantuje sukcesu sprzeda?owego. Kluczowym czynnikiem staje si? jako?? produkcji oraz umiej?tne zbalansowanie takich kwestii jak np. mikrop?atno?ci, zapewniaj?ce dodatkowe wp?ywy studiu. Profesjonalny game dev oczywi?cie wcze?niej przeprowadza szeroko zakrojone testy by odpowiednio dopracowa? produkcj?, jednak jak pokazuje praktyka to gracz, osobi?cie zaanga?owany w dan? produkcj?, mo?e da? najbardziej szczegó?owy i warto?ciowy feedback dot. zarówno b??dów jak i kierunków rozwoju gry.

Formula soft launch w przypadku gier mobilnych pozwala w?a?nie na zebranie takiego feedbacku od próbki graczy. Cz?sto po implementacji takich zmian finalna produkcja nie tylko jest ch?tniej pobierana, ale równie? lepiej si? monetyzuje. Warto mie? to na uwadze inwestuj?c w sektor gamingu – szybka, nieprzemy?lana premiera mo?e obni?y? potencja? sprzeda?owy nawet najlepiej zapowiadaj?cej si? produkcji.

Udostępnij