We wtorek 8 stycznia (czasu lokalnego) w Las Vegas rozpocz??y si? targi CES 2019, b?d?ce dla Sony Corporation („Sony”) okazj? do zaprezentowania nowej oferty i inicjatyw firmy.
Podczas konferencji prasowej, która odby?a si? w poniedzia?ek 7 stycznia, prezes i dyrektor generalny Sony Corporation Kenichiro Yoshida powiedzia?: „Sony to twórcza firma z bran?y rozrywkowej. Wspó?pracujemy z twórcami, dzi?ki którym powstaj? utwory muzyczne, filmy, programy telewizyjne i gry przyci?gaj?ce miliardy oczu, uszu i umys?ów z ca?ego ?wiata. Chcieliby?my pokaza?, jak profesjonalne technologie Sony pomagaj? twórcom z bran?y rozrywkowej w produkcji wspania?ych tre?ci. Zobacz? te? pa?stwo, w jaki sposób nasze produkty powszechnego u?ytku staj? si? ??cznikiem mi?dzy twórcami a u?ytkownikami, którzy zyskuj? dost?p do tre?ci o najwy?szej mo?liwej jako?ci”.
Prezes Yoshida wspomnia? tak?e o „grupach o wspólnych zainteresowaniach” — spo?eczno?ciach osób o podobnych zainteresowaniach, warto?ciach emocjonalnych i do?wiadczeniach — przyci?ganych przez nasz? ?wiatowej klasy ofert? rozrywkow? i urz?dzenia: konsole PlayStation® i aparaty cyfrowe z wymiennym obiektywem ?™. Na zako?czenie prezes Sony stwierdzi?, ?e „dzi?ki naszej technologii mo?emy zapewnia? fanom najlepsze doznania rozrywkowe i nape?nia? ?wiat emocjami”.
Nast?pnie g?os zabierali Tom Rothman (dyrektor generalny grupy Motion Pictures w Sony Pictures Entertainment (SPE)) oraz Kristine Belson (prezes Sony Pictures Animation, SPE). Podkre?lili oni, ?e dla urzeczywistnienia wizji Sony kluczowe znaczenie ma nie tylko doskona?a technologia, lecz tak?e warto?ciowe materia?y rozrywkowe i trwa?e rozwi?zania IP. Opisali tak?e, jak dzi?ki technice i produktom Sony wizja twórcy mo?e zmieni? si? w rzeczywisto??. Przedstawiono przyk?ady zastosowa? kamery CineAlta VENICE oraz pe?noklatkowego aparatu bezlusterkowego ?9 w produkcji programów telewizyjnych i filmów. Podkre?lono, ?e u?ytkownicy nowych telewizorów SonyBRAVIA® MASTER Series mog? dostosowywa? je do zamys?u artystycznego twórców.
Kolejnym mówc? by? Rob Stringer (dyrektor generalny Sony Music Entertainment). Wskaza? on kampani? reklamow? „Lost In Music” jako przyk?ad po??czenia muzyki z najnowsz? technologi? Sony. Wspomnia? te? o nowej technologii 360 Reality Audio, która zapewni nowe wra?enia mi?o?nikom muzyki.
Najwa?niejsze z prezentowanych produktów i prototypów
Ekspozycj? Sony podzielono na kilka stref, takich jak rozrywka wizualna, rozrywka muzyczna, ? i PlayStation. W ka?dej strefie prezentowane s? dzia?ania i produkty Sony, które ??cz? twórców z u?ytkownikami i zapewniaj? klientom rozrywk? na najwy?szym poziomie.
Po?rodku stoiska Sony znajduje si? scena, na której kilka razy dziennie odbywaj? si? sesje talk show i pokazy filmowe po?wi?cone zamys?om artystycznym twórców tre?ci, mi?dzy innymi wyró?nionych nagrod? Grammy in?ynierów od masteringu d?wi?ku, zawodowych fotografów itp. W ramach tych wydarze? prezentowane s? równie? przyk?adowe prace twórców, którzy korzystaj? z najnowszych produktów Sony.
Rozrywka wizualna
Na stoisku Sony mo?na pozna? now? rodzin? produktów BRAVIA® MASTER Series. Prezentowane s? tak?e zaawansowane technologie obrazu i d?wi?ku, które pozwalaj? wiernie ukaza? zamys? twórców tre?ci.
Telewizory Full Array LED 8K HDR BRAVIA MASTER Series ZG9 (98″/85″) — pierwsze w ofercie Sony modele Full Array LED 8K HDR — s? wyposa?one w najnowszy procesor obrazu X1™ Ultimate z dedykowanymi algorytmami i baz? danych 8K umo?liwiaj?cymi dzia?anie technologii 8K X-Reality™ PRO, interpoluj?cej ka?dy obraz do jako?ci zbli?onej do 8K. Zmodernizowano technologi? Backlight Master Drive. Jest ona obecnie oparta na nowo opracowanym module LED i algorytmie sterowania zoptymalizowanym pod k?tem obrazu 8K.
Po??czenie tych rozwi?za? zapewnia ?ywy obraz o wysokiej rozdzielczo?ci i du?ym kontra?cie. Doskona?e wra?enia to równie? zas?uga technologii Acoustic Multi-Audio™. Jej idea polega na rozmieszczeniu czterech g?o?ników nad i pod ekranem, dzi?ki czemu d?wi?k dobiega z ekranu, a nie z miejsca, w którym zainstalowany jest g?o?nik. W rezultacie obraz 8K na du?ym ekranie staje si? jeszcze bardziej wci?gaj?cy.
Nowe flagowe telewizory OLED 4K HDR BRAVIA MASTER Series AG9 (77″/65″/55”) wyró?niaj? si? smuk?o?ci?: ich grubo?? po zamontowaniu na ?cianie jest w przybli?eniu o po?ow? mniejsza1 ni? poprzednich modeli. Zapewnia to harmonijny wygl?d telewizora w ka?dym wn?trzu. Modele z tej serii wyposa?ono w procesor obrazu X1 Ultimate. Unikatowa technologia sterowania panelem Pixel Contrast Booster™ zapewnia ?yw? i wiern? reprodukcj? pe?nej skali jasno?ci: od najg??bszej czerni po najja?niejsze fragmenty. Technologia Acoustic Surface™ Audio+ sprawia, ?e d?wi?k dobiega wprost z ekranu, tworz?c harmonijn? ca?o?? z obrazem i zapewniaj?c spójny efekt przestrzenny. Telewizor mo?e te? pe?ni? rol? g?o?nika centralnego2 i jest zgodny3 z najnowszym formatem audio Dolby Atmos®.
Tryb kalibracji aplikacji Netflix w telewizorach BRAVIA MASTER Series pozwala ogl?da? materia?y rozrywkowe z serwisu Netflix dok?adnie tak, jak wyobra?ali to sobie ich twórcy. Telewizory te s? równie? obj?te programem certyfikacji IMAX® Enhanced. Wprowadzono go w wyniku wspó?pracy in?ynierów Sony z firmami IMAX i DTS® oraz twórcami tre?ci, aby zapewni? wierny przekaz twórczych wizji i zamys?ów.
1: Odleg?o?? mi?dzy ?cian? a przodem ekranu, w porównaniu z seri? AF9 zamontowan? na odpowiednim uchwycie ?ciennym.
2: Wymagane jest po??czenie z zestawem kina domowego.
3: W przysz?o?ci, po wydaniu odpowiedniej aktualizacji oprogramowania.
Rozrywka muzyczna
Aby wspiera? twórcze wykorzystanie swoich technologii przez artystów, Sony wprowadza rozwi?zanie 360 Reality Audio, które stanie si? ?ród?em nowych dozna? muzycznych. Tworzy ono „pola d?wi?kowe” sprawiaj?ce wra?enie, ?e d?wi?k dobiega ze wszystkich kierunków. Te nowe doznania przek?adaj? si? na nieznane dot?d mo?liwo?ci odbioru muzyki i uzupe?niaj? bogactwo d?wi?ku o wysokiej rozdzielczo?ci (Hi-Res Audio) oraz znakomit? funkcjonalno??, której przyk?adem jest opracowana przez Sony technologia redukcji zewn?trznego ha?asu.
Rozwi?zanie 360 Reality Audio opiera si? na technologii obiektowego d?wi?ku przestrzennego, pozwalaj?cej uzupe?nia? ?ród?a d?wi?ku — g?os wokalistów, chórki, d?wi?k instrumentów itp. — informacjami o ich rozmieszczeniu (odleg?o?ci i k?cie). W rezultacie w 360-stopniowej przestrzeni otaczaj?cej s?uchacza powstaje trójwymiarowe pole d?wi?kowe, w którym mo?na dowolnie rozmieszcza? ró?ne d?wi?ki i sk?adniki muzyki. Zapewnia to bogate i intensywne prze?ycia muzyczne, jak podczas koncertów na ?ywo. Materia?y zgodne z t? technologi? b?d? produkowane4 we wspó?pracy z najwa?niejszymi wytwórniami fonograficznymi i udost?pniane za po?rednictwem serwisów muzycznych5.
Na stoisku Sony zaprezentowany zostanie system z?o?ony z 13 g?o?ników oraz pokazowe zastosowanie s?uchawek MDR-Z7M2. Dla zwiedzaj?cych przygotowano tak?e prototypowy g?o?nik bezprzewodowy 360 Reality Audio.
W?ród prezentowanych urz?dze? znajd? si? tak?e produkty Hi-Res Audio z rodziny Signature Series, b?d?cej owocem wieloletnich prac Sony nad doskonaleniem sprz?tu audio o najwy?szej jako?ci, jak równie? og?oszone jesieni? s?uchawki bezprzewodowe WH-1000XM3 z czo?owym bran?owym7 systemem redukcji ha?asu.
4: Sony zamierza dostarczy? narz?dzia do produkcji materia?ów i opublikowa? format pliku. Format ten b?dzie oparty na otwartym standardzie d?wi?ku MPEG-H 3D Audio, zoptymalizowanym do strumieniowej transmisji muzyki we wspó?pracy z instytutem Fraunhofer IIS, wchodz?cym w sk?ad jednej z najwi?kszej w Europie organizacji wspieraj?cych badania stosowane.
5: Pocz?tkowo us?ugi b?d? ?wiadczone za po?rednictwem czterech serwisów: Deezer, nugs.net, Qobuz i TIDAL.
6: Pokaz polega na analizie indywidualnych w?a?ciwo?ci s?uchu i u?yciu jej wyników do stworzenia wci?gaj?cego, zoptymalizowanego pola d?wi?kowego.
7: Stan na 30 sierpnia 2018 r. Na podstawie badania Sony Corporation, pomiar zgodnie z wytycznymi JEITA. Na rynku bezprzewodowych s?uchawek z pa??kiem wyposa?onych w system redukcji ha?asu.
?
Wychodz?c naprzeciw planom artystycznym fotografów i filmowców, Sony prezentuje pe?noklatkowe aparaty bezlusterkowe z serii ?9 i ?7, otwieraj?ce nowe mo?liwo?ci ekspresji wizualnej. Na stoisku znajduje si? tak?e pe?na oferta obiektywów do pe?noklatkowych aparatów bezlusterkowych, w tym rodzina G Master™, orazprace zawodowych fotografów.
System mocowania typu E jest szeroko wykorzystywany w aparatach fotograficznych i kamerach. Firma Sony systematycznie rozszerza swoj? ofert? o produkty, które pozwalaj? wykorzysta? szeroki wachlarz tych obiektywów. Na stoisku Sony prezentowane s? aparaty cyfrowe z rodziny ?(zgodne z obiektywami z mocowaniem typu Eprzeznaczonymi do matryc w formacie pe?noklatkowym i APS-C), kamera XDCAM™ na karty pami?ci oraz profesjonalna kamera kinowa CineAlta VENICE.
Sony zamierza w dalszym ci?gu doskonali? pi?? podstawowych w?a?ciwo?ci i mo?liwo?ci swoich aparatów bezlusterkowych: obiektywy, jako?? obrazu, szybko??, wydajno?? akumulatora oraz wymiary/wag?. Dla go?ci stoiska przygotowano ró?ne stanowiska demonstracyjne. Mo?na na nich praktycznie pozna? wszystkie powy?sze cechy oraz niepowtarzalny charakter produktów ?, które zapewniaj? u?ytkownikom profesjonalnym du?? szybko??, wysok? rozdzielczo??, wydajny system AF oraz funkcj? ustawiania ostro?ci na oczy. Zwiedzaj?cy b?d? mogli równie? fotografowa? i filmowa? ta?ce oraz wyst?py w specjalnie zorganizowanym studiu.
PlayStation
Ekosystem PlayStation, skupiaj?cy najwi?ksz? w Sony „grup? o wspólnych zainteresowaniach”, rozwija si? dzi?ki sukcesom konsoli PlayStation®4 (PS4™), której globalna sprzeda? przekroczy?a ostatnio 91.6 miliona sztuk, oraz sieci PlayStation™Network, przyci?gaj?cej w ka?dym miesi?cu ponad 90 milionów aktywnych u?ytkowników z ca?ego ?wiata. Wizyta na targach jest okazj? do poznania gier na konsol? PS4 i przeznaczony do niej system wirtualnej rzeczywisto?ci (VR). W?ród prezentowanych tytu?ów znajdzie si? Astro Bot: Rescue Mission na PlayStation®VR: system VR wzbogacaj?cy wra?enia podczas gry i jeszcze bardziej zwi?kszaj?cy atrakcyjno?? platformy PS4.
Go?cie stoiska Sony mog? stan?? do rywalizacji w Gran Turismo Sport na dwóch pokazowych stanowiskach oraz ogl?da? reklamy gier PlayStation na ogromnym wy?wietlaczu 4K HDR Crystal LED o wymiarach 4,88 na 2,74 metra.
Dla zwiedzaj?cych przygotowano tak?e filmow? prezentacj? koncepcji autonomicznego systemu kierowania pojazdami opartego na przetwornikach obrazu Sony dla bran?y motoryzacyjnej. Atrakcj? b?dzie te? robot rozrywkowy aibo, dost?pny w USA od wrze?nia 2018 r.