Sprzeda? smartfonów w pierwszym kwartale 2018 – Xiaomi zaskakuje

Patryk K?dryna
2 Min

Jeszcze w marcu mogli?my by? ?wiadkami pierwszego w historii spadku sprzeda?y smartfonów. Agencja IDC poinformowa?a o spadku wynosz?cym 0,5 proc. w 2017 roku wzgl?dem roku 2016. Sam spadek by? spowodowany mniejsz? sprzeda?? w Chinach (5 proc.) oraz w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce (3,5 proc.). Nie dotyczy? on jednak USA, gdzie urz?dzenia kupowano równie ch?tnie co w 2016 roku.

Strategy Analitics przygotowa?o raport z pierwszego kwarta?u 2018 roku, gdzie wyniki okaza?y si? do?? zaskakuj?ce. Ilo?? sprzedanych urz?dze? opiewa na 345,4 miliona. Liderem zestawienia zosta? Samsung z wynikiem 78,2 miliona. Wzgl?dem poprzedniego kwarta?u w 2017 odnotowa? spadek o 2 miliony.

Na drugim miejscu uplasowa?o si? Apple z wynikiem 52,5 miliona, które zanotowa?o wzrost liczby sprzedanych urz?dze? wynosz?cym 50,8 miliona. Informacja jest zaskakuj?ca ze wzgl?du na opinie analityków, którzy nie zostawiali Iphone X i jego wysokiej cenie suchej nitki. W sieci kr??y?y nawet plotki o zahamowaniu produkcji, gdy? sprzeda? urz?dzenia jest niezadowalaj?ca i nieop?acalna.

Na najni?szym stopniu podium znalaz? si? Huawei, równie? ze wzrostem zakupionych przez klientów urz?dze? na poziomie 4,8 mln (34,5 mln Q1 2017 versus 39,5 mln Q1 2018). Chi?skie przedsi?biorstwo pnie si? w gór?, stale rozwijaj?c swoj? ofert?.

Poza podium zestawienia, ale liderem wzrostu zosta?o Xiaomi. Niezaprzeczalnie zosta?o zwyci?zca, odnotowuj?c ponad dwukrotny wzrost liczby sprzedanych smartfonów wzgl?dem analogicznego kwarta?u poprzedniego roku.

Zestawienie zamyka OPPO, które niestety przegrywa w tym zestawieniu, uzyskuj?c wynik 24,1 miliona dostarczonych do klientów urz?dze? co przek?ada si? o spadek o 3,5 miliona. OPPO jednak króluje na rynku indyjskim i nie jest ju? tak popularne w innych krajach.

Wyniki badania s? do?? zaskakuj?ce. Xiaomi staje si? firm? na wzór Samsunga. Zaczyna zajmowa? si? produkcj? bardzo wielu rzeczy przeznaczonych na ró?ne rynki i w dodatku robi to dok?adnie i dobrze. Bada równie? rynek konsumentów i korzysta z takich udogodnie? jak np. Kickstarter. Co przek?ada si? na produkcj? tego, co ludzi interesuje. Je?li firma nadal b?dzie si? rozwija? w takim tempie to w przeci?gu kilku najbli?szych lat mo?e sta? si? nowym potentatem wielu rynków.

Udostępnij