Spyrosoft planuje zadebiutowa? na rynku g?ównym GPW

Klaudia Ciesielska
5 Min

Spyrosoft zamierza przej?? pakiet kontrolny udzia?ów Norbsoft, który specjalizuje si? w tworzeniu aplikacji mobilnych. Plany rozwoju Spyrosoft zak?adaj? tak?e przeniesienie notowa? akcji na rynek g?ówny GPW, jeszcze w tym roku. Spó?ka jest notowana na NewConnect od lutego 2020 r.

Spyrosoft to polska firma, która oferuje kompleksowe us?ugi w zakresie tworzenia oprogramowania. Swoje rozwi?zania dostarcza firmom z Polski, Europy i USA. Posiada zdywersyfikowany portfel klientów obejmuj?cy 5 specjalistycznych bran?.

23 marca br. Spyrosoft podpisa? wst?pne warunki nabycia 51% udzia?ów spó?ki Norbsoft. Podpisanie finalnej umowy planowane jest do ko?ca kwietnia br.

– Dzi?ki w??czeniu Norbsoft w nasze struktury uzupe?nimy swoje portfolio o us?ugi tworzenia aplikacji mobilnych. To wa?ny element strategii rozwoju, który wzmocni nasz model dzia?ania w formule one-stop-shop – mówi Konrad Weiske, prezes Spyrosoft. – Cieszymy si?, ?e do naszego zespo?u do??cz? do?wiadczeni eksperci z Norbsoft i wspólnie b?dziemy budowa? innowacyjne rozwi?zania – dodaje.

Ad imageAd image

Norbsoft dzia?a na rynku od 18 lat i specjalizuje si? w tworzeniu aplikacji mobilnych. Na swoim koncie ma ponad 200 aplikacji B2B i B2C oraz prac? dla 70 klientów, w tym znanych globalnych marek, takich jak BMW Financial Services, Costa Coffee, Orange, Roche czy Samsung. Na polskim rynku Norbsoft znany jest mi?dzy innymi z wyró?nianych aplikacji Modivo (eObuwie), Empik Foto czy Skycash. Przychody spó?ki w 2020 r. wynosi?y ok. 3 mln z?.

– Mo?liwo?? do??czenia do Grupy Spyrosoft to dla Norbsoft naturalny kierunek rozwoju – stwierdza Tomasz Witt, prezes Norbsoft. – Dzi?ki temu b?dziemy mogli zaoferowa? naszym klientom kompleksow? us?ug?, zachowuj?c jednocze?nie specjalizacj? i profesjonalizm w aplikacjach mobilnych.

Spyrosoft dostarcza kompleksowe rozwi?zania w zakresie tworzenia oprogramowania, od aplikacji steruj?cych urz?dzeniami po systemy typu enterprise, dzia?aj?ce w chmurze. Rozwi?zania wdra?ane s? z wykorzystaniem zaawansowanych technologii takich jak Arttificial Inteligence (AI), Machine Learning (ML) czy Mixed Reality. Eksperci spó?ki zarz?dzaj? projektami, tworz? architektur?, a tak?e pisz? i rozwijaj? warstw? programistyczn? oraz utrzymuj? wdro?one systemy.

Firma powsta?a w 2016 r. i od pi?ciu lat dynamicznie si? rozwija. W marcu tego roku zaj??a 1 miejsce w Europie w?ród spó?ek technologicznych w rankingu Financial Times „FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies”. W klasyfikacji generalnej (bez podzia?u na bran?e) by?a pi?ta.

Spyrosoft dzia?a globalnie. Oko?o 80 proc. przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma wspó?pracuje z 75 klientami z 6 krajów. S? to g?ównie podmioty z nast?puj?cych bran?: finanse, automotive, przemys? 4.0, HR i edukacja, us?ugi geoprzestrzenne. Dzi?ki znajomo?ci specyfiki bran?owej, Spyrosoft dostarcza klientom nie tylko sam produkt cyfrowy, ale tak?e us?ugi doradcze w zakresie doboru rozwi?za? IT, jak najlepiej dopasowanych do potrzeb i regulacji wyst?puj?cych w konkretnej bran?y.

Zespó? Spyrosoft to obecnie ponad 650 osób. Spó?ka ma biura zlokalizowane w Polsce (we Wroc?awiu, Bia?ymstoku, Krakowie i Warszawie), Wielkiej Brytanii (w Ferndown), Niemczech (w Brunszwiku oraz Monachium), Chorwacji (w Zagrzebiu), Stanach Zjednoczonych (w Ann Arbor) oraz Indiach (w Vadodarze).

Spyrosoft planuje rozwija? swój biznes i zwi?ksza? udzia?y w wybranych rynkach. Wysok? dynamik? przychodów zamierza osi?gn?? dzi?ki pozyskiwaniu nowych klientów i koncentracji na firmach o du?ym potencjale przychodów. Chce tak?e rozwija? wiedz? w dziedzinach, w których si? specjalizuje i zwi?ksza? zatrudnienie.
 
– Potencja? rynku, na którym dzia?amy, jest bardzo du?y. Eksperci przewiduj?, ?e ?wiatowe wydatki na transformacj? cyfrow? w najbli?szych latach b?d? rosn?? co najmniej kilkana?cie procent rocznie. Pandemia przyspieszy?a procesy digitalizacji w wielu obszarach zwi?kszaj?c popyt na us?ugi, jakie oferujemy – mówi Konrad Weiske, prezes Spyrosoft. – Nasz model dzia?ania, w tym troska o d?ugoterminowe relacje z klientem, dla którego budujemy dedykowane rozwi?zania, przynosi wymierne korzy?ci. Wierz?, ?e id?c t? drog?, b?dziemy odnosi? kolejne sukcesy – dodaje.

Wraz z rozwojem biznesu Spyrosoft planuje przenie?? notowania swoich akcji na rynek g?ówny GPW. Obecnie spó?ka jest notowana na rynku NewConnect, na którym zadebiutowa?a w lutym 2020 roku.

Przychody skonsolidowane Spyrosoft po 4.kw.2020 roku wynosi?y 113 mln z? (wzrost o ponad 58% w porównaniu z 2019 r.). Zysk netto wypracowany w ubieg?ym roku
to 13,7 mln z? (+ 179% r/r).

Udostępnij