Systemy etykietowania w przemy?le opakowaniowym

Newsroom BrandsIT
4 Min

Opakowania mo?emy znakowa? na ró?ne sposoby, ale w przypadku opakowa? zbiorczych lub palet wci?? najpopularniejsz? praktyk? jest aplikacja etykiet. Coraz wi?cej przedsi?biorstw decyduje si? jednak na automatyzacj? tego procesu. Jakie s? metody i zalety automatycznego etykietowania?

Metody automatycznego etykietowania

W przemy?le opakowaniowym cz?sto mamy do czynienia z pude?kami kartonowymi, pe?ni?cymi rol? opakowa? zbiorczych. Do ich p?askich, regularnych powierzchni etykiety przyklejaj? si? z ?atwo?ci?, dlatego bez obaw mo?emy znakowa? je przy pomocy automatycznych aplikatorów. Wyró?niamy dwie najpopularniejsze metody takiego etykietowania – Wipe On i Tamp Blow. Pierwsza z nich doskonale sprawdza si? nawet w naklejaniu d?ugich etykiet i jest odpowiednia tam, gdzie liczy si? jak najwi?ksza wydajno?? znakowania. Stosuj?c j? musimy jednak zadba? o to, aby pr?dko?? linii transportuj?cej produkty w opakowaniach by?a zsynchronizowana z tempem pracy aplikatora. Znaczenie ma równie? powtarzalne pozycjonowanie opakowania na przeno?niku.

Takich wymaga? nie ma przy aplikacji metod? Tamp Blow. To metoda pneumatyczna, w której u?ywa si? spr??onego powietrza. Najpro?ciej mówi?c – etykieta nadmuchiwana jest na powierzchni? opakowania i zwykle jest to wystarczaj?cy zabieg, aby zosta?a do niego solidnie przyklejona. Doci?ni?cie wymagane jest jedynie w sporadycznych przypadkach, na przyk?ad wtedy, gdy etykieta naklejana jest na bok opakowania lub palety o nieregularnym kszta?cie.

Jak? metod? wybra??

Spo?ród dwóch wymienionych metod automatycznego etykietowania to metoda Tamp Blow jest bardziej rekomendowana dla znakowania kartonów czy palet etykiet? logistyczn?. Lepiej wypada tak?e w porównaniu precyzji etykietowania, cho? najlepsze efekty osi?ga si?, gdy aplikacja odbywa si? na nieruchomym opakowaniu.

– Klienci, którzy planuj? wdro?y? u siebie automatyczne znakowanie w technologii Tamp Blow, powinni rozwa?y? profesjonalny aplikator, np. Label-Aire 3138NV. To urz?dzenie przeznaczone do zastosowa? przemys?owych, które wyró?nia si? pod wzgl?dem niezawodno?ci, precyzji aplikacji i funkcjonalno?ci. Przystosowane jest do wspó?pracy z najnowszymi modu?ami drukuj?cymi Zebra serii ZE5X1 (511, 511R, 521, 521R). Mo?na zintegrowa? go z wag? dynamiczn?, a nawet z robotami odpowiedzialnymi za przenoszenie opakowa?, dzi?ki czemu doskonale sprawdzi si? w nowoczesnych, w pe?ni zautomatyzowanych zak?adach produkcyjnycht?umaczy Micha? W?s, specjalista od systemów automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply w firmie Etisoft.

Zalety automatyzacji procesu drukowania i naklejania etykiet

Automatyczne etykietowanie w przemy?le opakowaniowym ma szereg zalet. Na pierwszy plan zwykle wysuwane s? oszcz?dno?ci, wynikaj?ce z tego, ?e nie musimy zatrudnia? do tej czynno?ci osobnego pracownika. Ponadto, w produkcji seryjnej du?e znaczenie ma to, aby etykietowanie przebiega?o sprawnie, a etykieciarki przemys?owe s? nieporównywalnie wydajniejsze ni? cz?owiek.

Nie sposób pomin?? aspektów bezpiecze?stwa, a w przypadku automatycznego etykietowania opakowa? mo?emy rozpatrywa? je w dwóch wymiarach. Po pierwsze, wykluczenie udzia?u cz?owieka z procesu znakowania opakowa? jest jednoznaczne z tym, ?e nie musi on by? obecny w strefie, gdzie istnieje du?e ryzyko wypadków przy pracy. Po drugie za?, znakowanie przeprowadzane w sposób automatyczny znacznie redukuje ryzyko pomy?ek.

Jak wdro?y? automatyczne etykietowanie w firmie? Stawiaj?c na wsparcie profesjonalnego partnera. – Nasi klienci mog? liczy? na kompleksowe wsparcie we wdro?eniu systemu etykietowania, pocz?wszy od sprzeda?y aplikatora etykiet, po jego monta?, konfiguracj? na linii produkcyjnej i sta?e wsparcie serwisowe. Dysponujemy tak?e ró?nymi rodzajami etykiet przemys?owych i profesjonalnymi drukarkami do etykietwylicza ekspert z Etisoft. B??dna etykieta to problem, z którym trzeba si? pó?niej mierzy? na ka?dym etapie ?a?cucha dostaw, a zwroty towarów generuj? koszty, wyd?u?aj? proces obs?ugi klienta ko?cowego i negatywnie wp?ywaj? na reputacj? firmy. Zdecydowanie lepiej tego unika?.

Udostępnij