Sztuczna inteligencja podniesie jako?? obs?ugi medycznej. Korzysta z niej ju? 450 placówek

Newsroom BrandsIT
4 Min
TenderHut, medycyna, holo4med, technologia w medycynie

Popyt na nowoczesne technologie dla pracowników systemu ochrony zdrowia ro?nie. Zw?aszcza po pandemii, która nauczy?a tysi?ce pacjentów korzysta? z telemedycyny, bran?a jeszcze ch?tniej zwraca si? ku innowacjom usprawniaj?cym obs?ug? i optymalizuj?cym prac? lekarzy czy rejestratorów. Polski startup Medidesk opracowa? narz?dzie, które ??czy w sobie trzy funkcje: zarz?dzanie placówk?, monitoringu wska?ników biznesowych i analizy marketingowych ?róde? pozyskiwania pacjentów.

Na rynku istnieje wiele rozwi?za? dla bran?y medycznej. Wi?kszo?? z nich skupia si? jednak na obs?udze call center i rejestracji pacjentów. Cho? niew?tpliwie usprawniaj? one prac? managerów, nie zapewniaj? kompleksowego zarz?dzania placówk? medyczn?.

Projektowanie na bazie konsultacji

Twórcy Medidesk podeszli do projektowania swojego oprogramowania w inny sposób. Podstaw? by?y szerokie konsultacje z pracownikami placówek leczniczych, od pocz?tku nastawione na usprawnienie pracy managerów i rejestratorek, z uwzgl?dnieniem wszystkich najwa?niejszych obszarów oraz ca?o?ci ich obowi?zków.

Rozmowy i konsultacje z u?ytkownikami aplikacji Medidesk, to podstawa planowania dalszego kierunek rozwoju – w ten sposób powsta?o i rozwija si? narz?dzie do kompleksowej obs?ugi oraz analizy zg?osze? pacjentów. Jest skierowane do pracowników rejestracji, managerów placówek medycznych oraz marketingu.

Ad imageAd image

„Z naszej technologii korzysta coraz wi?cej placówek, w tej chwili jest ich ju? 450. W ci?gu pierwszych trzech miesi?cy korzystania z Medidesk o?rodki medyczne odnotowuj? ?rednio 16% wzrostu przychodów, a dzi?ki analizie danych ?rednio o 37% podnosi si? efektywno?? ich kampanii marketingowych. W bran?y medycznej wida? coraz wi?ksze zapotrzebowanie na rozwi?zania usprawniaj?ce prac? i optymalizuj?ce przychody” – mówi Kajetan Ma?kowiak, CEO Praise Group, która zainwestowa?a w rozwój Medidesk.

Swobodna integracja z technologiami

Jak podkre?laj? pomys?odawcy Medidesk, aplikacja jest zintegrowana z ró?nymi kana?ami komunikacyjnymi – stron? internetow? placówki, formularzami i systemami VoIP. Daje te? mo?liwo?? po??czenia z dowolnymi technologiami interaktywnymi. Jest to mo?liwe dzi?ki w?asnym rozwi?zaniom API. Dotychczas stosowane przez bran?? medyczn? rozwi?zania nie by?y dostosowane do tzw. swobodnego integrowania si?.

Sztuczna inteligencja dla rejestracji

„W?ród funkcjonalno?ci, jakie opracowa? polski startup, mo?na wyró?ni? trzy g?ówne kierunki. Pierwszy zosta? opracowany z my?l? o pracownikach rejestracji. Mog? oni m.in. monitorowa? histori? zg?osze?, tagowa? po??czenia, prowadzi? rozmowy bezpo?rednio z aplikacji, w której znajduj? si? wszystkie dane, czy te? korzysta? z miniCRM – czyli karty pacjenta. Co wi?cej, prac? w rejestracji wspomaga tak?e AI. W tym celu powsta? MediBot, czyli inteligentny asystent g?osowy bazuj?cy na sztucznej inteligencji. Przejmuje cz??? obowi?zków pracownika rejestracji, co pozwala odci??y? go z odpowiadania na powtarzalne pytania, które pacjenci kieruj? do placówek ka?dego dnia. Takie rozwi?zanie podnosi wydajno?? pracy i optymalizuje koszty” – mówi Daniel Nowocin, CEO Medidesk.
Analiza kosztów i efektywno?ci w placówce

Z kolei managerowie placówek mog? u?ywa? centrali telefonicznej VoIP, co pozwala automatycznie przekierowywa? po??czenia do poszczególnych pracowników rejestracji. Dost?p do statystyk umo?liwia sprawdzanie skuteczno?ci w sprzeda?y us?ug medycznych, czy te? analiz? przyczyn sytuacji, w których pacjent kontaktuje si? z rejestracj?, ale ostatecznie nie umawia wizyty (co w e-commerce mo?na nazwa? „porzuconym koszykiem”).

Narz?dzie polskiego startupu pomaga tak?e w planowaniu i ewaluacji dzia?a? marketingowych. Pozwala sprawdza? efektywno?? wydatków marketingowych i skuteczno?? poszczególnych kana?ów komunikacji; analizowa?, które ?ród?a generuj? najwi?cej umówionych wizyt. Uwzgl?dniany jest zarówno ruch z Facebooka, kampanii Google Ads, artyku?ów sponsorowanych, jak te? plakatów czy ulotek.

Dotychczas brakowa?o rozwi?zania technologicznego, które integrowa?oby wszystkie trzy aspekty –rejestracj? i sprzeda? us?ug, zarz?dzanie placówk? i kampanie marketingowe. Kompleksowa analiza danych pozwala nie tylko optymalizowa? koszty, ale przede wszystkim podnosi? jako?? obs?ugi w sektorze medycznym. Po sukcesie na polskim rynku startup zdecydowa? o ekspansji na rynki zagraniczne – g?ównie do Europy Zachodniej i USA.

Udostępnij