Rozwój zaawansowanych modeli j?zykowych, takich jak ChatGPT (Generative Pre-trained Transform), wywo?a? dyskusje w?ród firm na temat potencjalnych zagro?e? zwi?zanych z generatywn? technologi? AI. Podczas gdy niektórzy uwa?aj?, ?e produkty oparte na sztucznej inteligencji mog? poprawi? wydajno?? i produktywno??, inni martwi? si? o wp?yw na cyberbezpiecze?stwo, ranking w wyszukiwarkach i rentowno??.
“Od premiery ChatGPT specjali?ci ds. cyberbezpiecze?stwa s? zaniepokojeni ryzykiem zwi?zanym z cyberprzest?pczo?ci?/zagro?eniami. Ponadto firmy ?wiadcz?ce us?ugi internetowe uwa?aj?, ?e ChatGPT mo?e wp?yn?? na ich pozycj? w wyszukiwarkach, prowadz?c do zmniejszenia ruchu na ich platformie.”
Misa Singh, Analityk podstaw biznesu w GlobalData
Analiza bazy danych GlobalData Company Filings Analytics Database ujawnia, ?e generatywna sztuczna inteligencja i ChatGPT wywo?a?y dyskusje na temat zagro?e? dla cyberbezpiecze?stwa. W tym kontek?cie brytyjsko-ameryka?ska firma zajmuj?ca si? cyberbezpiecze?stwem Darktrace uwa?a, ?e ChatGPT nie obni?a barier wej?cia dla cyberprzest?pców, ale uwa?a, ?e mog?o to przyczyni? si? do wyrafinowania wiadomo?ci phishingowych, umo?liwiaj?c przeciwnikom tworzenie bardziej ukierunkowanych, dostosowanych i ostatecznie skutecznych ataków.
Eksperci Salesforce twierdz?, ?e ewolucja sztucznej inteligencji wymaga?aby zastosowania zasobów do opracowywania, testowania i utrzymywania produktów i us?ug w celu zapewnienia wdro?enia sztucznej inteligencji w celu zminimalizowania niezamierzonych i szkodliwych skutków. Firma do?wiadcza niepewno?ci co do nowych i pojawiaj?cych si? aplikacji AI, w szczególno?ci generatywnego tworzenia tre?ci AI. Takie aplikacje mog? wymaga? dodatkowych inwestycji w rozwój zastrze?onych zbiorów danych, modeli uczenia maszynowego i systemów testowania w celu zapewnienia dok?adno?ci. Procesy te s? z?o?one i mog? by? kosztowne, potencjalnie wp?ywaj?c na mar?? zysku.
Microsoft i Google og?osi?y ju? plany zintegrowania tych nowych modeli sztucznej inteligencji ze swoimi produktami, przez co inne firmy, takie jak Baidu Inc i Yandex NV, martwi?c si?. Baidu wspomnia?, ?e jego sukces b?dzie zale?a? od jego zdolno?ci do nad??ania za ostatnim post?pem technologicznym i komercjalizacj?. Ponadto potrzebne b?d? znaczne nak?ady inwestycyjne na badania i rozwój zmian technologicznych i us?ug innowacyjnych.
Z drugiej strony Yandex NV postrzega to jako ryzyko z dwóch perspektyw. Firma twierdzi, ?e tworzenie nowych modeli j?zykowych wymaga znacznej mocy obliczeniowej i wiedzy szkoleniowej, w przeciwnym razie mog? zosta? w tyle. Po drugie, redystrybucja zapyta? do nowych formatów produktów opartych na sztucznej inteligencji mo?e wymaga? reorganizacji narz?dzi lub zmiany zdolno?ci zarabiania na produktach opartych na reklamach.
SimilarWeb Ltd uwa?a, ?e rozszerzenie ChatGPT mo?e zaciemni? cz??? aktywno?ci wyszukiwania u?ytkownika, zmniejszaj?c ilo?? aktywno?ci cyfrowej dost?pnej do analizy przy u?yciu aktualnej metodologii gromadzenia danych. NerdWallet, Inc. twierdzi, ?e wprowadzenie technologii wspomaganych sztuczn? inteligencj? mo?e wp?yn?? na trafno?? wyszukiwarek, które spadn? w rankingu i wp?yn? na wyniki finansowe, je?li nie b?d? w stanie dostosowa? strategii tre?ci do zmieniaj?cego si? krajobrazu wyszukiwania w sieci.
“Poniewa? technologia nadal ewoluuje i integruje si? z ró?nymi produktami, firmy musz? dok?adnie rozwa?y? potencjalne ryzyko i podj?? odpowiednie ?rodki w celu ich z?agodzenia.”
Misa Singh, Analityk podstaw biznesu w GlobalData