T-Bull nie zwalnia po debiucie – du?e og?oszenie dewelopera

Klaudia Ciesielska
5 Min

T-Bull S.A., deweloper specjalizuj?cy si? w produkcji gier mobilnych, otwiera si? na nowe rynki podpisuj?c umow? na dystrybucj? gier poprzez platform? Xiaomi (Mi Game Center). To ogromny potencja? rynkowy i szansa na ekspansj? do Chin dla wroc?awskiego studia.

T-Bull S.A stawia kolejny wa?ny biznesowo krok podpisuj?c umow? ze spó?k? z grupy Xiaomi tj. Beijing Wali Internet Technologies Co. Ltd., która b?dzie odpowiedzialna za dystrybucj?, marketing, promocj? oraz obs?ug? gier Emitenta w sklepie Xiaomi/Mi Game Center, na rynku chi?skim, tj. na terenie Chi?skiej Republiki Ludowej (bez Hong Kongu, Makao i Taiwanu). Pierwszymi zaprezentowanymi produkcjami T-Bull S.A. b?d? bestsellerowy Top Speed, a w nast?pnej kolejno?ci wyczekiwany sequel w postaci Top Speed 2. Umowa otwiera przed wroc?awskim deweloperem drzwi na nowy, ogromny chi?ski rynek.

Grzegorz Zowlinski T-BullUmowa na dystrybucj? gier na platformie Mi Game Center pozwoli nam dotrze? do konsumentów, do których wcze?niej mieli?my ograniczony dost?p. – mówi Grzegorz Zwoli?ski, wspó?za?o?yciel i Prezes Zarz?du T-Bull S.A. – Najwi?kszym ?ród?em pobra? naszych gier jest sklep Google Play, który jest tam po prostu niedost?pny. W tej chwili z nasz? ofert? mo?emy trafi? do szerokiej grupy blisko 200 milionów azjatyckich graczy preferuj?cych system Android. To ogromny potencja? biznesowy i szansa dla naszej spó?ki. Zak?adamy, ?e jest to pierwszy etap naszej ekspansji do chi?skich sklepów z aplikacjami mobilnymi – dodaje.

Xiaomi wesz?o na chi?ski rynek zaledwie siedem lat temu. Zgodnie z informacjami podanymi przez agencj? Newzoo z lipca 2018, obecnie jest to pi?ta najwi?ksza organizacja w swojej bran?y na ?wiecie. Firma mog?a pochwali? si? 250 milionami u?ytkowników w maju tego roku. Sukcesy Xiaomi odnosi na wielu rynkach – jest to trzecia najbardziej popularna firma produkuj?ca smartfony w Rosji oraz druga w Indiach. Szczególne znaczenie dla T-Bull S.A. ma ta ostatnia pozycja, poniewa? zgodnie z informacjami podanymi przez Newzoo do 2020 roku Indie zdob?d? 200 milionów nowych u?ytkowników smartfonów, co w rezultacie prze?o?y si? na 585 milionów osób z telefonem w r?ku. Jak pokaza?y wcze?niejsze statystyki publikowane przez wroc?awskie studio, to w?a?nie w Indiach wiele z ich gier jest pobierana najch?tniej.

Jednak najwa?niejszym rynkiem dla Xiaomi jest ten rodzimy – to Chiny charakteryzuje ogromna liczba u?ytkowników, zasobny portfel klienta, a tak?e szeroka perspektywa rozwoju. Zgodnie z raportem Newzoo przez nast?pne trzy lata rynek chi?ski ma osi?gn?? niebagateln? warto?? 50,7 miliarda dolarów. Natomiast liczb? osób korzystaj?cych z telefonów ze stajni lokalnego producenta, zarejestrowanych w Chinach w maju 2018 szacuje si? na 109 milionów. To a? 44 proc. ca?kowitej bazy klientów Xiaomi.

Bran?a gier, a platformy mobilne

Rynek gier na platformy mobilne ro?nie w b?yskawicznym tempie. W tym, roku zgodnie z raportem udost?pnionym przez Newzoo, warto?? rynku gier komputerowych szacuje si? na 137,9 miliarda USD. Gry na smartfony i tablety stanowi? 51 proc. warto?ci ca?ego rynku, co przelicza si? na przychód 70,3 miliarda dolarów. Za tymi liczbami stoi równie imponuj?ca liczba u?ytkowników – 2,2 miliarda, z których zdecydowana wi?kszo?? to osoby graj?ce na smartfonach. Ponadto, w ci?gu najbli?szych trzech lat ta warto?? ma wzrosn?? prawie o po?ow?, a urz?dzenia mobilne maj? przej?? dominacj? z 59 proc. udzia?em w rynku gier.

Z kolei, jak podaje agencja Sensotower przyrost z wydatków na aplikacje w zesz?ym roku wyniós? 38,5 miliarda dolarów w Apple App Store oraz 20,1 miliarda dolarów w Google Play. W stosunku rok do roku mówimy o przyro?cie na poziomie odpowiednio 34,7 proc. dla App Store i 34,2 proc. dla Google Play. Dane z pierwszego pó?rocza 2018 r. pokazuj? jeszcze bardziej optymistyczne perspektywy – szacuje si? 27,8 proc. przyrostu przychodu w stosunku do odpowiedniego okresu w roku ubieg?ym (to ponad 4 miliardy dolarów wi?cej).

Produkcja nowych gier, jak zapowiedziany jaki? czas temu Top Speed 2, przej?cie na g?ówny rynek GPW, czy obecnie podpisana umowa z chi?skim producentem smartfonów to jasno okre?lone kamienie milowe, które wroc?awska spó?ka pokona?a w ostatnim czasie. Z kolei najbli?sza przysz?o?? niesie przed T-Bull S.A. debiut na popularnej na ca?ym ?wiecie platformie Steam.

Mimo pocz?tkowego spadku entuzjazmu po debiucie Spó?ki na g?ównym parkiecie warszawskiej gie?dy, deweloper ci?gle ma wiele do zaoferowania. Zdaje si?, ?e wej?cie na GPW nie zapocz?tkuje spocz?cia na laurach, a b?dzie tylko elementem strategii, prowadz?cym do umocnienia pozycji firmy na innych obszarach dzia?alno?ci.

https://newzoo.com/insights/articles/xiaomi-will-it-become-the-new-apple-at-half-the-price/?utm_campaign=Mobile&utm_source=email
https://resources.newzoo.com/hubfs/Reports/Newzoo_2018_Global_Games_Market_Report_Light.pdf?utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz–iKjrXOf3hm4QG3QQvtLEr8ei2DpvTSWW0DLUpTv1RsHX-1ib3DZShwynmkCSvzxgm23Bq27miZjY4elScmzLiWRJryde_G72MYRHyhY_QyKyoqDM&_hsmi=64244265&utm_content=64244324&utm_source=hs_email&hsCtaTracking=ffa42eb3-9f57-4ca1-bccb-425a3cd98d81%7C075c1c69-ce55-4aba-9c03-5d441d779476
https://sensortower.com/blog/app-revenue-and-downloads-1h-2018
Udostępnij
Redaktor Brandsit