Wroc?awski deweloper gier skierowanych g?ównie na urz?dzenia mobilne ju? od pewnego czasu informowa? o planach przeniesienia. Dzisiaj spó?ka robi du?y krok w kierunku g?ównego parkietu i prospekt emisyjny. Emisja do 100 tys. akcji ma przynie?? ?rodki na rozwój biznesu – w tym wej?cie w nowy segment gier z rewolucyjnymi tytu?ami. Inwestorzy indywidualni mog? sk?ada? zapisy po cenie maksymalnej wynosz?cej 60,00 z? za akcj?.
22 czerwca 2018 roku Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdzi?a prospekt emisyjny studia T-Bull S.A., które po opublikowaniu dzisiaj – 27 czerwca 2018 roku, planuje emisj? do 100 tys. akcji serii F, które b?d? stanowi?y do 8,2% udzia?u w kapitale spó?ki. Zak?adaj?c powodzenie emisji, liczba akcji spó?ki wzro?nie z 1,124mln do 1,224mln. Emisja akcji nast?pi w formie subskrypcji otwartej przeprowadzanej w drodze oferty publicznej bez prawa poboru.
– Przeniesienie notowa? na g?ówny parkiet gie?dy to jeden z najwa?niejszych kamieni milowych w naszej d?ugoterminowej strategii rozwoju spó?ki – mówi Damian Fija?kowski, wspó?za?o?yciel i cz?onek Zarz?du T-Bull S.A. – Ten krok pozwoli nam na ugruntowanie pozycji rynkowej i mocn? inwestycj? w przysz?o??. Niezmiennie pozostajemy pasjonatami tego, co robimy, a nasi wspó?pracownicy dziel? nasze warto?ci. Skala tego, co robimy musi jednak stale wzrasta?. – dodaje.
T-Bull jeszcze trzy lata temu móg? pochwali? si? przychodem na poziomie 6,8 mln PLN. W zesz?ym roku ta warto?? by?a ju? ponad dwukrotnie wy?sza osi?gaj?c blisko14,3 mln PLN przychodu.
T-Bull do dzi?
Studio deweloperskie T-Bull S.A. za?o?one w 2010 roku specjalizuje si? w tworzeniu gier na platformy mobilne, oparte na modelu (F2P). Spó?ka w swoim portfolio ma oko?o 200 aplikacji publikowanych, w tym dwie topowe produkcje, którymi s? Top Speed i Moto Rider GO. Specjalno?ci? wroc?awian s? gry wy?cigowe i FPS, które mo?emy znale?? we wszystkich najwa?niejszych sklepach zwi?zanych z urz?dzeniami mobilnymi.
– Jako firma zaczynali?my od niewielkiego pokoiku, gdzie pracowali?my w dwie osoby. Dzisiaj zatrudniamy 55 pracowników i staramy si? tworzy? nowoczesn? i kreatywn? przestrze? dla ca?ej za?ogi. Specjalizujemy si? w produkcji gier na urz?dzenia mobilne, jednak nie zawsze tworzyli?my gry typu F2P. Pami?tam, ?e na swojej pierwszej grze w ci?gu tygodnia od premiery zarobili?my jedynie 70 centów, a na kolejnej – 3 dolary. Kilka lat pó?niej chwalili?my si? ju? pierwsz? setk? milionów pobra?. Dzisiaj to ponad 329 300 000 – mówi Grzegorz Zwoli?ski, Prezes Zarz?du i wspó?za?o?yciel studia T-Bull S.A
W ostatnim czasie spó?ka z Wroc?awia zapowiedzia?a kontynuacj? jednej ze swoich najpopularniejszych gier, czyli Top Speed 2. Produkcja ma by? dost?pna pod koniec tego roku. W mi?dzy czasie jednak, T-Bull skupia si? na rozwoju biznesowym.
Spó?ka z do?wiadczeniem gie?dowym w rozwojowej bran?y
T-Bull S.A. jest notowana w alternatywnym systemie obrotu NewConnect od 2016 roku. Do?wiadczenia gie?dowe spó?ki komentuje Damian Fija?kowski:
– Du?o nauczyli?my si? od czasu wej?cia na NewConnect. Zdajemy sobie spraw?, i? kapita? od inwestorów musi zarabia?. Dlatego dzi? szczególn? uwag? po?wi?camy monetyzacji, która w kluczowym dla nas segmencie gier F2P stanowi fundament p?ynno?ci na rynku. Si?gamy po kapita?, który b?dzie inwestycj? w now? ods?on? naszego studia, czyli nowy gatunek rozgrywki oraz atrakcyjny dla graczy tryb multiplayer. Jeste?my pasjonatami i dzielimy si? tym z naszymi graczami – to kluczowy element sukcesu T-Bull S.A.
Od kilku miesi?cy firma udost?pnia cykliczne raporty, które pozwalaj? kontrolowa? zainteresowanie rynku produktami T-Bull S.A. Z ostatniego analitycznego raportu dowiadujemy si?, ?e T-Bull mo?e pochwali? si? ju? ??czn? liczb? pobra? w wysoko?ci blisko 330 milionów w ponad 230 krajach na ca?ym ?wiecie. W samym maju ta liczba wynosi ponad 7,5 miliona.
Spó?ka dzia?a na rosn?cym w dwucyfrowym tempie rynku gier mobilnych. Zgodnie z najnowszym (1Q18) updatem raportu rynkowego Newzoo, warto?? rynku gier mobilnych w 2017r. wynios?a 70mld USD, co stanowi?o 46% ca?o?ci rynku gier na ?wiecie. Szacunki Newzoo podaj?, ?e udzia? gier mobilnych ju? w 2018r. powinien przekroczy? 50% warto?ci ca?ego rynku gier i rosn?? w tym roku w tempie 25%. W kolejnych latach rynek gier mobilnych powinien utrzyma? dwucyfrowe tempo wzrostu, by finalnie w 2021r. przekroczy? barier? 100mld USD.
Perspektywy rozwoju oparte na THE
Wysoka liczba pobra? gier wydanych przez T-Bull S.A. w po??czeniu ze ?rodkami z emisji 100 tysi?cy akcji pozwoli uzyska? spó?ce ?rodki na rozwini?cie kompetencji w zakresie tworzenia dobrze monetyzuj?cych si? gier oraz o rozwini?cie mechanik trybu multiplayer, które zgodnie z przewidywaniami zarz?du powinni prze?o?y? si? na wi?ksza atrakcyjno?? wydawanych gier.
– Zaawansowany tryb multiplayer to w dzisiejszych czasach element niezb?dny w grach mobilnych. Dla przyk?adu po wdro?eniu wst?pnej wersji systemu dla wielu graczy w grze Top Speed zaobserwowali?my prawie dwukrotny wzrost liczby nowych pobra? ka?dego dnia, który utrzymuje si? na sta?ym poziomie ju? od d?u?szego czasu. – komentuje Grzegorz Zwoli?ski. – Mo?liwo?? porównywania wyników, wspó?zawodnictwa, czy te? wr?cz przeciwnie – grania ze znajomymi, tworzeniu sta?ych grup czy gildii to dla nas must have w kolejnych produkcjach – dodaje.
G?ównym celem spó?ki na najbli?sze lata jest znalezienie si? w czo?ówce najlepszych producentów gier mobilnych na ?wiecie, a tak?e poszerzanie swojego portfolio. W dalszym okresie deweloper my?li o wej?ciu na rynek PC i konsol. Ponadto, nieprzerwanie T-Bull inwestuje w rozwój swoich rozwi?za? technologicznych i optymalizacja modelu biznesowego. Przyk?adem mo?e by? projekt G-CAMP realizowany ze ?rodków pozyskanych w ramach programu GAMEINN.
Do ko?ca tego roku gracze maj? dosta? w swoje r?ce kontynuacj? flagowej produkcji T-Bull S.A., czyli Top Speed 2. Jednak wraz z publikacj? prospektu, spó?ka og?osi?a jeden ze swoich najbardziej ambitnych projektów gamingowych w postaci gry THE. Produkcja ma by? po??czeniem team battlera z city builderem, czyli gr? z gatunku, które w bran?y jest jednym z najlepiej monetyzuj?cych si? w?ród wszystkich dost?pnych na platformach mobilnych. To co prawda zupe?nie nowe wyzwanie dla T-Bulla, jednak innowacja za?odze z Wroc?awia nie jest, ani straszna, ani obca. Tytu? opiera? si? b?dzie na strategicznej mechanice w po??czeniu z rozbudowanym trybem mutliplayer, pozwalaj?cym na rywalizacj? z innymi graczami w czasie rzeczywistym na ca?ym ?wiecie. Sama rozgrywka ma polega? za g??boko przemy?lanym rozbudowywaniu w?asnej spo?eczno?ci na zaj?tych terenach, podboju nowych ziem oraz walkach i dyplomacji z innymi graczami. Gra docelowo planowana jest na pocz?tek roku 2020r, a praca nad ni? maj? rozpocz?? si? najwcze?niej w roku 2019.
T-Bull w nowym wydaniu
Dotychczas spó?ka osi?ga du?e wolumeny pobra? produkowanych gier, mog?c pochwali? si? blisko 330 milionami ?ci?gni?? ich produktów. Najpopularniejsz? platform?, na której dost?pne s? gry T-Bull jest system Android ze sklepem Google Play, który odpowiada za blisko 65% ??cznej ilo?ci pobra? . Nast?pnie s? to odpowiednio: Apple App Store, Windows Store, Amazon AppStore, BlackBerry World i inne.
W ostatnim czasie T-Bull S.A. w ramach konkursu „GameINN” z NCBiR dosta? dofinansowanie na opracowanie platformy „G-Camp” s?u??cej do zarz?dzania tre?ci?, zasobami graficznymi oraz interakcjami w multiplatformowych grach mobilnych. Warto?? projektu opiewa na 6,2 mln PLN, z czego kwota dofinansowania z NCBiR to 4,3 mln PLN.
Maj?c za sob? wyniki, które od wielu miesi?cy utrzymuj? si? na wysokim poziomie, sta?e wsparcie partnerów biznesowych w postaci kluczowych sklepów na platformach mobilnych, bud?et z konkursu „GameINN” oraz ambitne plany na przysz?o??, T-Bull S.A. mo?e bez kompleksów patrze? w przysz?o?? i realizowa? kolejne za?o?enia og?oszone w dzisiejszym prospekcie emisyjnym.