Tauron, jedna z najwi?kszych grup energetycznych w Polsce, jako pierwszy gracz w sektorze wdra?a technologi? blockchain na szerok? skal? w obs?udze klientów. Nowe rozwi?zanie pozwala klientom na cyfrowy dost?p do dokumentów – przede wszystkim umów – z gwarancj? ich autentyczno?ci i bezpiecze?stwa danych. Jak informuje spó?ka, niemal co drugi nowy u?ytkownik wybiera ju? t? form? komunikacji.
Rozwi?zanie obejmuje dzi? ponad 700 tys. klientów, a do ko?ca 2025 r. Tauron planuje przekroczy? próg 1 mln u?ytkowników korzystaj?cych z us?ug opartych na blockchainie. To oznacza nie tylko wi?ksze bezpiecze?stwo przesy?anych danych, ale tak?e konkretny efekt ekologiczny – w skali roku spó?ka ograniczy zu?ycie papieru o oko?o 150 ton.
Cho? blockchain najcz??ciej kojarzony jest z kryptowalutami, jego zastosowanie w us?ugach publicznych i infrastrukturze ro?nie. Tauron korzysta z zalet tej technologii – decentralizacji, trwa?o?ci zapisów i wysokiej odporno?ci na manipulacje – aby poprawi? efektywno?? cyfrowej obs?ugi klienta. To sygna?, ?e bran?a energetyczna coraz ?mielej wchodzi na teren zaawansowanych technologii cyfrowych, do tej pory zdominowany przez fintech i sektor publiczny.
Co istotne, wdro?enie nie wi??e si? z tworzeniem spektakularnych innowacji, lecz z popraw? prostych procesów – takich jak wysy?ka dokumentów. W tym kontek?cie blockchain przestaje by? modnym has?em, a staje si? realnym narz?dziem usprawniaj?cym kontakt z klientem i redukuj?cym koszty operacyjne. To mo?e wyznacza? nowy standard nie tylko w energetyce, ale i w administracji publicznej.