W miar? znoszenia ogranicze? zwi?zanych z COVID-19 i ponownego otwierania granic, ludzie na ca?ym ?wiecie wyruszyli na wakacje. Dla cz??ci z nich jest to pierwszy wyjazd od ponad dwóch lat, dlatego tym wa?niejsze jest odpowiednie przygotowanie, tak?e z perspektywy cyfrowego zaplecza. Sporo si? jednak zmieni?o od 2019 r. i czasów przed pandemi?. Przede wszystkim, konsumenci stali si? bardziej zale?ni od aplikacji i us?ug cyfrowych we wszystkich obszarach swojego ?ycia, w rezultacie czego oczekiwania wobec us?ug cyfrowych sta?y si? znacznie wy?sze.
Firma AppDynamics, b?d?ca cz??ci? Cisco, przeprowadzi?a niedawno badania w?ród konsumentów na ca?ym ?wiecie, aby dowiedzie? si?, w jaki sposób osoby wybieraj?ce si? w tym roku na wakacje korzystaj? z us?ug cyfrowych oraz jak bardzo polegaj? na aplikacjach.
Planuj?c, rezerwuj?c i wyje?d?aj?c na wakacje, urlopowicze korzystaj? ?rednio z 27 ró?nych cyfrowych us?ug i aplikacji. Nie ma ani jednego etapu podró?y, który nie by?by wspomagany przez technologi?, pocz?wszy od sprawdzania miejsc docelowych przed podró??, poprzez zarz?dzanie rezerwacjami, biletami i statusem szczepie? COVID podczas wyjazdu, a? po zamawianie wakacyjnej garderoby i ?ledzenie prognozy pogody.
Urlopowicze, jak nigdy dot?d, pok?adaj? wiar? w aplikacje. Ponad po?owa (55%) osób, które wzi??y udzia? w badaniu twierdzi, ?e podczas wakacji nie zamierza mie? przy sobie ?adnych papierowych biletów i b?dzie ca?kowicie polega? na aplikacjach podró?nych, portfelach cyfrowych i poczcie elektronicznej podczas ca?ej podró?y. A? 82% osób b?dzie korzysta? z aplikacji, aby potwierdzi? swój status pacjenta COVID lub status szczepienia.
??cznie a? 74% osób przyznaje, ?e aplikacje i us?ugi cyfrowe odgrywaj? obecnie kluczow? rol? w ich do?wiadczeniach z wakacji.
S?abo dzia?aj?ce aplikacje pierwszym krokiem do nieudanych wakacji
W czasie pandemii konsumenci stali si? jeszcze bardziej zale?ni od us?ug i aplikacji cyfrowych. Stali si? te? bardziej wymagaj?cy, je?li chodzi o oczekiwania dotycz?ce dzia?ania aplikacji i znacznie mniej tolerancyjni, gdy co? si? nie udaje.
Z nowego badania AppDynamics wynika, ?e wp?yw ?le dzia?aj?cych aplikacji jest szczególnie mocno odczuwalny w przypadku wyjazdów wakacyjnych. 71% osób twierdzi, ?e awaria u?ywanej przez nich aplikacji podró?nej (takiej jak aplikacja linii lotniczej, przewo?nika kolejowego lub rezerwacja hotelowa) zak?óci?aby ich wakacje, a 42% twierdzi, ?e potencjalnie zrujnowa?aby ca?? podró?. Niemal tyle samo osób ma podobne zdanie na temat aplikacji do obs?ugi dokumentacji podró?nej i p?atno?ci – je?li nie dzia?aj? one tak, jak powinny, mo?e to ca?kowicie zepsu? wakacje.
Konsekwencje awarii aplikacji odczuwa ca?a rodzina – 57% osób twierdzi, ?e aplikacje i us?ugi cyfrowe s? niezb?dne, aby zapewni? dzieciom rozrywk? podczas wakacji, a ich awaria mo?e bardzo utrudni? utrzymanie dobrych nastrojów.
Urlopowicze wskazuj? na szereg problemów, które mog? stanowi? z?e do?wiadczenia cyfrowe podczas korzystania z aplikacji do planowania, rezerwowania i podró?owania. Nale?? do nich problemy z p?atno?ciami, s?aba ??czno??, awarie aplikacji i urz?dze?, nieresponsywne strony, trudno?ci z logowaniem i problemy z prywatno?ci? danych.
Niezale?nie od tego, co jest problemem, ludzie po prostu nie b?d? tolerowa? ?le dzia?aj?cych aplikacji. W rzeczywisto?ci 39% ankietowanych przyznaje, ?e je?li napotka problem z aplikacj? podczas planowania, rezerwacji lub podró?y wakacyjnej, natychmiast zacznie korzysta? z innej.
Co niepokoj?ce dla marek, tylko 9% podró?nych faktycznie skontaktowa?oby si? z firm?, która stoi za ?le dzia?aj?c? us?ug? cyfrow?. Marki mog? zatem my?le?, ?e ich aplikacja dzia?a dobrze, poniewa? nie otrzymuj? ?adnych skarg. Tymczasem okazuje si?, ?e klienci odchodz?, by? mo?e na zawsze, a firma nie wie, ?e ma to zwi?zek z do?wiadczeniem cyfrowym.
W?a?ciciele aplikacji potrzebuj? ujednoliconego wgl?du w wydajno?? IT, aby utrzyma? zadowolenie urlopowiczów
Wyniki badania jasno pokazuj?, ?e ludzie na ca?ym ?wiecie oczekuj? bezproblemowego do?wiadczenia cyfrowego i nie s? sk?onni do wybaczania lub zapominania o jakichkolwiek zak?óceniach ich wakacji spowodowanych przez ?le dzia?aj?c? technologi?.
W odpowiedzi na to dostawcy aplikacji musz? zarz?dza? wydajno?ci? IT i optymalizowa? j? w coraz bardziej z?o?onym i rozproszonym ?rodowisku. Oznacza to, ?e osoby odpowiedzialne za technologi? powinny mie? dost?p do pojedynczego, ujednoliconego widoku wydajno?ci i dost?pno?ci IT w ca?ym ?rodowisku. – Innymi s?owy wa?na jest mo?liwo?? obserwacji ca?ego stosu IT.
Co wi?cej, w?a?ciciele aplikacji musz? po??czy? dane dotycz?ce wydajno?ci IT z metrykami biznesowymi w czasie rzeczywistym, aby dzia?y IT mog?y zidentyfikowa? istotne problemy i nada? priorytet dzia?aniom we w?a?ciwych obszarach w celu zapewnienia doskona?ych do?wiadcze? cyfrowych i realizacji wyników biznesowych.
Po niezwykle trudnym okresie dla wielu organizacji z sektora turystycznego i hotelarskiego, najbli?sze kilka miesi?cy to fantastyczna okazja, aby odbi? si? od dna, odzyska? starych klientów i przekona? do siebie nowe pokolenie podró?ników.
81% uczestników badania na ca?ym ?wiecie przyznaje, ?e nie mog? si? doczeka? wyjazdu na wakacje. Jednak aby wykorzysta? t? szans?, marki musz? zda? sobie spraw?, ?e podró?ni w 2022 roku b?d? w ogromnym stopniu polega? na us?ugach cyfrowych i nie zamierzaj? tolerowa? ?adnych niedoci?gni?? w ich dzia?aniu.
W?a?ciciele aplikacji musz? by? gotowi na dostarczanie bezproblemowych do?wiadcze? cyfrowych przez ca?y czas. Je?li zrobi? to dobrze, mog? zbudowa? zaufanie i lojalno?? klientów, zwi?kszy? przychody i zapewni? nam wszystkim udane i zas?u?one wakacje.