W trzecim kwartale 2022 roku Grupa Ten Square Games poprawi?a najwa?niejsze parametry finansowe w stosunku do drugiego kwarta?u 2022 r. Dzi?ki wzrostowi p?atno?ci w najwi?kszych tytu?ach Grupy oraz rosn?cym wp?ywom spó?ki Rortos skonsolidowane p?atno?ci u?ytkowników gier Grupy wzros?y o 11,4% do 137,5 mln z?, a ??czne przychody ukszta?towa?y si? na poziomie 130,4 mln z?, co oznacza wzrost o 7,1% w stosunku do poprzedniego kwarta?u. Skorygowana EBITDA wzros?a o 23% w stosunku do drugiego kwarta?u 2022 r. osi?gaj?c warto?? 35 mln z?. Dodatkowy pozytywny wp?yw na to mia?a stabilizacja bazy kosztowej Grupy.
– Zamykamy trzeci kwarta? 2022 r. popraw? wyników finansowych i parametrów operacyjnych we wszystkich naszych grach. To efekt ci??kiej pracy ca?ego zespo?u TSG. W najbli?szych kwarta?ach b?dziemy dalej funkcjonowa? w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu rynkowym, dlatego skupiamy si? na czynnikach na które mamy realny wp?yw, czyli przede wszystkim na poprawie funkcjonalno?ci i atrakcyjno?ci naszych tytu?ów – mówi Maciej Zu?a?ek, Prezes Zarz?du Ten Square Games SA.
G?ówny tytu? Grupy – Fishing Clash – odbudowa? swoj? baz? u?ytkowników do poziomu z czwartego kwarta?u 2021 roku anga?uj?c ok. 2,5 mln u?ytkowników miesi?cznie. Dzi?ki wprowadzonym zmianom w grze uda?o si? nie tylko zwi?kszy? ich aktywno??, ale równie? wygenerowa? wy?sze p?atno?ci. W rezultacie wp?ywy z gry w trzecim kwartale 2022 r. si?gn??y 88,8 mln z? by?y o 5% wy?sze ni? w drugim kwartale 2022 r. Chc?c w pe?ni wykorzysta? popraw? parametrów gry i potencja? przychodowy Fishing Clash Spó?ka w pa?dzierniku zwi?kszy?a bud?et marketingowy przeznaczony na promocj? gry.
Raportowany okres by? tak?e bardzo udany dla gry Hunting Clash, która odnotowa?a wzrost p?atno?ci zarówno w stosunku do drugiego kwarta?u 2022 roku (o 30 proc.), jak i trzeciego kwarta?u 2021 roku (o 16 proc.). Dzi?ki wprowadzonym zmianom produktowym uda?o si? ustabilizowa? baz? aktywnych miesi?cznych u?ytkowników oraz odnotowa? du?o wy?szy wska?nik ABPU (average bookings per user) ni? we wcze?niejszych kwarta?ach, co ?wiadczy o rosn?cym zaanga?owaniu graczy.
Dla obu flagowych tytu?ów Spó?ki przygotowane zosta?y ambitne i ciekawe plany rozwojowe na kolejne miesi?ce.
– Odbudowa bazy u?ytkowników Fishing Clash oraz wzrost przychodów Hunting Clash to zas?uga pozytywnych zmian produktowych i skutecznych dzia?a? marketingowych. Rekordowy dzienny przychód gry Hunting Clash odnotowany we wrze?niu br. wskazuje na jej dalszy potencja? wzrostu. Optymistycznie wygl?da analiza wst?pnych wyników gry Wings of Heroes, która w pierwszych tygodniach po ?wiatowej premierze sta?a si? trzecim najwi?kszym tytu?em TSG pod wzgl?dem dziennych przychodów. Wskazuje to na du?y potencja? tego produktu w przysz?o?ci i mo?liwo?? dalszej dywersyfikacji przychodów Grupy – dodaje Zu?a?ek.
Od lipca 2021 r. do poziomu przychodów Grupy wliczaj? si? równie? rosn?ce p?atno?ci przej?tej spó?ki Rortos – lidera segmentu mobilnych symulatorów lotu. W pa?dzierniku br. Rortos z sukcesem przeprowadzi? ?wiatow? premier? gry Wings of Heroes. Aktualne prace w grze koncentruj? si? nad pozyskaniem wi?kszej liczby graczy, przy utrzymaniu bardzo dobrych metryk w zakresie p?atno?ci.
W 2022 r. przychody wygenerowane przez dwa g?ówne tytu?y spó?ki Rortos – Airline Commander i Real Flight Simulator wynios?y 21,7 mln z?. Pierwszy z dwóch tytu?ów jest aktywnie rozwijany i wspierany przez wroc?awski zespó? produktowy, który obecnie skupia si? na produkcji elementów niezb?dnych do zbudowania pe?nej monetyzacji w grze oraz poprawie parametrów wewn?trz gry. Wida? ju? pierwsze efekty tych dzia?a?. W trzecim kwartale br. gra osi?gn??a najlepszy, od momentu przej?cia przez TSG, poziom p?atno?ci wynosz?cy 3,7 mln z?.
Drugi tytu? – Real Flight Simulator – jest w fazie utrzymania. Gra nie jest aktywnie wspierana du?ym zespo?em produktowym, ani wydatkami marketingowymi.
W najbli?szym czasie Grupa zamierza kontynuowa? rozwój swojej dzia?alno?ci w dotychczasowych obszarach, a Spó?ka analizuje mo?liwo?ci kolejnych przej?? i inwestycji.
Na wyniki Ten Square Games w nadchodz?cych kwarta?ach kluczowy wp?yw b?d? mia?y parametry gry Fishing Clash, rozwój Hunting Clash, a tak?e Wings of Heroes i Airline Commander. Istotne znaczenie odegraj? równie? wska?niki nowych produkcji, takich jak Fishing Masters i Undead Clash. Dodatkowym elementem, poza jako?ci? oferty produktowej, mog?cym mie? wp?yw na wyniki Grupy jest kondycja rynku reklamy oraz zwi?zane z ni? koszty pozyskania nowych u?ytkowników.
Czynniki zewn?trzne, które mog? wp?yn?? na wyniki Grupy to przede wszystkim obecna i rosn?ca niepewno?? ekonomiczna oraz geopolityczna, a tak?e wysoka inflacja. W d?u?szym terminie mog? one kszta?towa? zachowania graczy, a tym samym wp?ywa? na mo?liwo?? pozyskiwania przez Grup? p?atno?ci w grach. Spó?ka wchodzi w ten niepewny czas generuj?c wysokie przep?ywy gotówkowe z dzia?alno?ci operacyjnej oraz z bezpiecznym saldem ?rodków pieni??nych.