TI Fluid Systems z Volkswagenem wprowadza zbiorniki paliwa z tworzywa sztucznego

Klaudia Ciesielska
2 Min
volkswagen

Firma TI Fluid Systems poinformowa?a, ?e zaprezentuje now? generacj? plastikowych zbiorników paliwa, które b?d? w stanie sprosta? rygorystycznym wymaganiom w zakresie ci?nienia w pojazdach hybrydowych z nap?dem elektrycznym (HEV). Taki zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego zosta? niedawno wprowadzony do produkcji seryjnej przez koncern Volkswagen w Chinach w modelach samochodów hybrydowych plug-in (PHEV) Passat i Magotan, przy czym planuje si? jego zastosowanie w szerszym zakresie na ca?ym ?wiecie.

Ta zaawansowana technologia stanowi zwie?czenie szeroko zakrojonych prac projektowych i rozwojowych, w tym szczegó?owych testów i ocen pojazdów prowadzonych przez zespo?y konstruktorów VW i TIFS w Chinach i Europie. Tradycyjnie konwencjonalne zbiorniki paliwa s? eksploatowane przy ci?nieniu atmosferycznym, jednak od modeli HEV nowej generacji oczekuje si? odporno?ci na dzia?anie cyklicznego ci?nienia do 400 mbar w niektórych trybach jazdy ca?kowicie elektrycznej. Dla zapewnienia odporno?ci na takie ci?nienie w zbiorniku nowe rozwi?zanie konstrukcyjne wprowadza formowane sworznie kuliste z zatrzaskowymi konstrukcjami kolumn, które wykorzystuj? opatentowany przez TIFS proces produkcyjny formowania rozdmuchowego z dzielonym parisonem. Wed?ug TIFS opracowana technologia stanowi lekkie rozwi?zanie z tworzywa sztucznego dla pojazdów hybrydowych, które eliminuje wady konkurencyjnych spawanych konstrukcji zbiornika wewn?trznego.

„Strategiczne inicjatywy firmy TIFS maj?ce na celu osi?gni?cie nowego poziomu rozwoju w ramach mi?dzynarodowego trendu elektryfikacji, obejmuj? wspieranie wszystkich typów pojazdów za pomoc? innowacyjnych rozwi?za? produktowych. Dotyczy to równie? globalnych platform pojazdów hybrydowych. Nasza innowacyjna technologia zbiorników paliwa z tworzywa sztucznego pozwala producentom oryginalnego wyposa?enia na dostosowanie cyklu jazdy takiego pojazdu do uzyskania optymalnej wydajno?ci i osi?gów pojazdu elektrycznego” – stwierdzi? Bill Kozyra, prezes i dyrektor generalny spó?ki.

?ród?o: TI Fluid Systems

Ad imageAd image
Udostępnij