TikTok testuje now? opcj?

Newsroom BrandsIT
5 Min

Wi?kszy wybór, oszcz?dno?? czasu i mo?liwo?? zrobienia zakupów przez ca?? dob? – to czynniki, dzi?ki którym coraz wi?cej osób decyduje si? na zakupy przez Internet. By? mo?e wkrótce b?dzie mo?na robi? zakupy równie? z poziomu aplikacji TikTok, która cieszy si? uznaniem m?odzie?y na ca?ym ?wiecie.

W drugim kwartale bie??cego roku aplikacja TikTok zrobi?a wielki krok w kierunku wielu marek, które nastawione s? na promocj? w Internecie. Wtedy w?a?nie platforma wprowadzi?a w wybranych krajach cztery nowe formaty reklamowe:

  • Infeed native content – reklamy w formie wideo, których d?ugo?? odpowiada standardowym publikacj? – ich odpowiednikiem s? reklamy Stories na Instagramie czy Snapchacie.
  • Brand takeover – to pe?noekranowa 3-5 sekundowa reklama, która uruchamia si? zaraz po otwarciu aplikacji. Ta forma reklamy wykorzystuje statystyczne uj?cia lub gify, dzi?ki którym umo?liwia np. zaszywanie zaprosze? do hashtag challenge.
  • Hashtag challenge – hashtagi pojawiaj? si? na banerze w zak?adce “Odkryj” i s? promowana przez aplikacj?. Ta forma reklamy zach?ca u?ytkowników do tworzenia contentu w ramach challenge’u danej marki.
  • Brand Ienses – umo?liwia brandom tworzenie w?asnych filtrów, które nast?pnie s? wykorzystywane przez u?ytkowników.

Po kilku miesi?cach od wprowadzenia nowych aktualizacji w?a?ciciele TikToka nie zwalniaj? tempa. Tym razem w Stanach Zjednoczonych rozpoczynaj? testy nowej opcji Shoppable Videos - otwieraj?c si? na handel spo?eczno?ciowy. Dla naszych klientów, którzy chc? dotrze? ze swoimi produktami do ludzi m?odych, od d?u?szego czasu jako jeden z wa?niejszych kana?ów komunikacji wybieramy platform? TikTok, która cieszy si? popularno?ci? w?ród m?odzie?y. Dlatego uwa?amy, ?e mo?liwo?? robienia zakupów za pomoc? tej aplikacji, mo?e przyczyni? si? do tego, ?e bran?a e-commerce zostanie wzbogacona o kolejne skuteczne narz?dzie umo?liwiaj?ce robienie zakupów w sieci. Nowa funkcjonalno??, która na razie jest tylko w fazie testowej, mo?e tak?e przyci?gn?? nowych u?ytkowników, którzy nastawieni s? na robienie zakupów w sieci - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

Pocz?tkowo, opcja robienia zakupów na platformie TikTok by?a mo?liwa wy??cznie  za pomoc? reklam. Platforma jednak nie zamierza sta? w miejscu i próbuje da? twórcom mo?liwo?? udost?pniania w aplikacji adresów URL, przenosz?cych u?ytkowników na strony, gdzie b?d? mogli dokonywa? zakupów.  Testowanie nowych rozwi?za? przez TikTok to dowód na to, ?e platforma dba o komercyjne interesy twórców, ale tak?e robi kolejny krok w kierunku reklamodawców, którzy chc? dotrze? do przedstawicieli pokolenia Z. To równie? rozwi?zanie, które z pewno?ci? doceni? internauci, którzy robi? zakupy w Internecie. Warto tu wspomnie?, ?e w 2019 roku 62% polskich internautów zadeklarowa?o, ?e kupuje w sieci. Co ciekawe najpopularniejszym urz?dzeniem, które Polacy wykorzystuj? do zakupów online, wci?? jest laptop (74 proc.), chocia? w porównaniu do ubieg?ego roku mo?na zauwa?y? tu tendencj? spadkow? o 8 p.p. W badaniach coraz lepsze wyniki notuje sprzeda? przez kana?y mobilne – za pomoc? smartfonów zakupy robi 61% respondentów – wzrost o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r., a na tabletach 27% – o 6 p.p. wi?cej ni? w ubieg?ym roku. Czy mo?liwo?? robienia zakupów z poziomu aplikacji TikTok przyczyni si? do tego, ?e u?ytkownicy cz??ciej do robienia zakupów w sieci b?d? u?ywa? smartfonów ni? laptopów? Na odpowied? przyjdzie nam troch? poczeka? – zobaczymy, jak wypadn? testy. Kolejny krok to implementacja nowej funkcjonalno?ci.

Platforma TikTok powsta?a w 2016 w wyniku po??czenia aplikacji TikTok oraz musical.ly. Dwa lata pó?niej platforma by?a dost?pna w 150 krajach w 75 j?zykach. Obecnie TikTok jest jednym z najpopularniejszych mediów spo?eczno?ciowych na ca?ym ?wiecie. Jak wynika z bada? przeprowadzonych przez agencj? GetHero – spo?eczno?? TikToka charakteryzuje si? bardzo wysokim zaanga?owaniem i lojalno?ci? wobec aplikacji. A? 83% respondentów korzysta z niej od co najmniej roku, a co czwarty u?ytkownik sp?dza przy niej ponad godzin?, a ponad 50% przynajmniej 30 minut dziennie.

E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska
„Kim s? polscy u?ytkownicy TikToka?” – raport GetHero
Udostępnij