TikTok tworzy now? aplikacj? dla USA. Sprzeda? do ameryka?skich inwestorów coraz bli?ej

Klaudia Ciesielska
2 Min

TikTok przygotowuje now? wersj? swojej aplikacji specjalnie na rynek ameryka?ski – informuje The Information. To kolejny etap w kierunku spe?nienia ??da? w?adz USA, które domagaj? si? oddzielenia dzia?alno?ci TikToka w Ameryce od chi?skiej spó?ki-matki ByteDance. Nowa aplikacja mia?aby trafi? do ameryka?skich sklepów 5 wrze?nia i sta? si? podstaw? dzia?alno?ci TikToka w USA po przej?ciu przez grup? lokalnych inwestorów.

Dotychczasowa wersja aplikacji ma dzia?a? do marca 2026 r., ale u?ytkownicy b?d? musieli ostatecznie przenie?? si? do nowej. Czas dzia?a na niekorzy?? TikToka – termin na sprzeda? ameryka?skich aktywów mija 17 wrze?nia, zgodnie z przed?u?onym ultimatum prezydenta Donalda Trumpa.

To nie pierwszy raz, gdy TikTok próbuje dostosowa? si? do ameryka?skiej presji regulacyjnej. Ju? w 2020 r. ByteDance planowa? wydzielenie operacji TikToka w USA do nowej firmy, w której wi?kszo?? udzia?ów mieliby inwestorzy z USA. Wówczas nie dosz?o do finalizacji transakcji, m.in. z powodu chi?skiego oporu wobec transferu w?asno?ci technologii i napi?? handlowych na linii Pekin–Waszyngton.

Nowa aplikacja ma nie tylko rozwi?za? problem w?asno?ci, ale te? uniezale?ni? ameryka?skiego TikToka od infrastruktury i kodu ?ród?owego kontrolowanego z Chin. Je?li projekt si? powiedzie, mo?e sta? si? modelem dzia?ania dla innych chi?skich firm pod presj? Zachodu.

Dla u?ytkowników TikToka w USA zmiana mo?e by? niewidoczna na pierwszy rzut oka. Ale w tle trwa walka o to, kto b?dzie mia? kontrol? nad jedn? z najpot??niejszych platform spo?eczno?ciowych ?wiata.

Udostępnij
Redaktor Brandsit