TikTok, b?d?c ?wiadomym roli, jak? odgrywa w przekazywaniu informacji, d??y do ograniczenia dezinformacji poprzez oznaczanie tre?ci, które zosta?y zmanipulowane lub wygenerowane przez AI. Firma zabrania tzw. deepfake’ów, czyli filmów i obrazów cyfrowo stworzonych lub zmodyfikowanych za pomoc? AI, które mog? wprowadza? u?ytkowników w b??d co do rzeczywistych wydarze?.
Polityka TikToka
Platforma nie pozwala na deepfakowanie prywatnych postaci i m?odzie?y, jednak dopuszcza zmienione obrazy osób publicznych w pewnych kontekstach, takich jak cele artystyczne i edukacyjne. TikTok podkre?li?, ?e wszelkie zmanipulowane tre?ci przedstawiaj?ce realistyczne sceny musz? by? oznaczone w sposób wskazuj?cy, ?e s? one fa?szywe lub zmienione.
Nowe etykiety
Firma rozpocznie tak?e testowanie etykiety “generowane przez sztuczn? inteligencj?”, która ostatecznie b?dzie mia?a zastosowanie do tre?ci, które zostan? zidentyfikowane jako zredagowane lub stworzone przez AI. TikTok planuje równie? zmieni? nazwy efektów w aplikacji, które u?ywaj? AI, aby wyra?nie uwzgl?dni? “AI” w ich nazwie i etykiecie.
Reakcja na rosn?ce obawy
Inicjatywa TikToka jest odpowiedzi? na rosn?ce obawy dotycz?ce wp?ywu AI na dezinformacj?. Unia Europejska wywiera presj? na platformy internetowe, aby intensyfikowa?y walk? z fa?szywymi informacjami, wprowadzaj?c etykiety do tekstu, zdj?? i innych tre?ci generowanych przez sztuczn? inteligencj?.
Wprowadzenie nowego narz?dzia przez TikTok to krok w kierunku zwi?kszenia przejrzysto?ci i ograniczenia dezinformacji na platformie. Oznaczanie tre?ci generowanych przez sztuczn? inteligencj? mo?e pomóc u?ytkownikom lepiej zrozumie?, jakie informacje s? prawdziwe, a jakie zosta?y zmanipulowane, co jest kluczowe w dzisiejszym ?wiecie pe?nym fake newsów i manipulacji medialnych.