Kiedy Elon Musk, miliarder i twórca takich gigantów jak Tesla i SpaceX, kupi? Twittera za 44 miliardy dolarów w zesz?ym roku, wszyscy przeczuwali, ?e nadejd? zmiany. Teraz, ten futurystyczny biznesmen planuje zmieni? logo Twittera z ikonicznego niebieskiego ptaka na “X”.
Znana jest d?uga historia Muska zwi?zana z liter? “X”. Jego firma rakietowa, Space Exploration Technologies Corp., jest powszechnie znana jako SpaceX. A w 1999 roku Musk za?o?y? startup o nazwie X.com, który teraz jest znanym na ca?ym ?wiecie PayPal’em.
Jednak, nie wszystko jest tak proste jak wydaje si? na pierwszy rzut oka. Przez kilka godzin po og?oszeniu, Musk spotka? si? ze sceptycyzmem na platformie, któr? niedawno naby?. Zmiany wprowadzone przez niego, takie jak wprowadzenie godziny policyjnej dla u?ytkowników, spotka?y si? z ostr? krytyk?. Wielu uwa?a, ?e te ruchy mog? odpycha? reklamodawców i podwa?a? wp?ywy Twittera jako trendsettera.
Dodatkowo, zmiana Twittera na “X” pojawia si? w momencie, gdy platforma stoi w obliczu nowej konkurencji ze strony Meta i ich nowej aplikacji, Threads. W ci?gu pierwszych pi?ciu dni od premiery, 100 milionów ludzi zarejestrowa?o si? w Threads, co stawia pod znakiem zapytania przysz?o?? “X”.
Czy Musk pokona t? wyzwanie i przekszta?ci Twittera na X, czy te? jego dzia?ania spowoduj? utrat? zaufania u?ytkowników i reklamodawców, przysz?o?? poka?e.