Venice 2 trafia ju? do pierwszych klientów

Newsroom BrandsIT
4 Min

Do wypo?yczalni sprz?tu i wyspecjalizowanych dealerów Sony dotar?y ju? pierwsze dostawy flagowych cyfrowych kamer filmowych. Gor?co wyczekiwana kamera VENICE 2 by?a ju? wykorzystywana w produkcji presti?owych reklam, a w?ród jej pierwszych u?ytkowników znale?li si? mi?dzy innymi Claudio Miranda ASC, Newton Thomas Sigel ASC, Tommy Maddox-Upshaw ASC i Rachel Morrison ASC.

Zapowiedziana w zesz?ym roku kamera VENICE 2 spotka?a si? z wyj?tkowym zainteresowaniem ?wiatowej bran?y filmowej, staj?c si? uniwersalnym rozwi?zaniem stworzonym przez twórców dla twórców. Dzi?ki nowemu, pe?noklatkowemu przetwornikowi obrazu o imponuj?cej rozdzielczo?ci 8,6K kamera VENICE 2 rejestruje wspania?e obrazy w ró?norodnych formatach — pe?noklatkowym, Super35, anamorficznym i innych — w oczekiwanej obecnie przez wiele platform streamingowych oraz liczne studia filmowe rozdzielczo?ci 4K i wy?szej.

Re?yser i autor zdj?? filmowych Gonzalo Amat ASC testowa? w listopadzie kamer? VENICE 2 w Nowym Jorku i wykorzysta j? w produkcji nowych odcinków serialu Netfliksa „Outer Banks”.

— VENICE 2 ma nowy, pe?noklatkowy przetwornik obrazu 8,6K i wa?n? funkcj? dwóch bazowych czu?o?ci ISO, umo?liwiaj?c? przechodzenie mi?dzy ISO 800 a 3200mówi Amat.Jako?? przetwornika jest pierwszorz?dna. Zakres dynamiki tonalnej, kolory, ?wiat?a… Wszystko by?o jeszcze ostrzejsze ni? dot?d, podczas gdy menu nadal przypomina to, które ju? znam. Mo?na filmowa? w bardzo jasne, s?oneczne dni bez utraty detali. Odwzorowanie kolorów i odcieni karnacji na twarzach jest prawdziwie kinowe. Ma si? wra?enie, ?e obraz pochodzi z kamery na ta?m? filmow?, a nie urz?dzenia w pe?ni cyfrowego.

Przedpremierowe zastosowania VENICE 2 nie ogranicza?y si? do wysokobud?etowych reklam. Kamera zosta?a wykorzystana w produkcjach filmowych i serialowych, a korzystali z niej ju? mi?dzy innymi Claudio Miranda ASC, Gonzalo Amat ASC, Rob McLachlan ASC, CSC i Salvatore Totino ASC.

— U?ywamy nowej kamery 8K VENICE 2 na planie mojego nowego filmu fabularnego i wszystko idzie ?wietnie mówi Miranda.Niesamowita jest czu?o?? ASA 3200. Ustawiamy j? podczas wszystkich uj?? nocnych.

— Od o?miu tygodni kr?cimy zdj?cia do nowego serialu „American Gigolo”, utrzymanego w konwencji thrillera „Color Noir”mówi McLachlan.U?ywamy dwóch kamer VENICE 2 i ka?dego dnia, w ka?dych warunkach i ka?dym otoczeniu jeste?my pod ich wra?eniem. W nocy, o ?wicie, w studiu, noc? w mie?cie, w samo po?udnie lub o zachodzie s?o?ca na pustyni ?wiat?a naturalnie przechodz? do prze?wietlenia, a nasi aktorzy wygl?daj? znakomicie. Nocne krajobrazy miejskie niemal nie wymagaj? o?wietlenia, a ja nigdy jeszcze nie kontrolowa?em ?wiat?a w tak ma?ym zakresie. Wiedzia?em, ?e tak b?dzie, bo wcze?niej nakr?ci?em próbny film, ale teraz naprawd? zachwyca nas niewiarygodna czysto?? i uroda obrazu przy czu?o?ci ISO 3200. Robili?my te? próby w czu?o?ci ISO 6400, a nawet w 12 800 i wygl?d nadal jest dobry. Nie tylko akceptowalny, ale wprost znakomity.

VENICE 2 wykorzystuje mocne strony pierwszej kamery VENICE. Wyj?tkowo realistycznie rejestruje szczegó?y, ma 16-stopniowy zakres dynamiczny i bardzo wysok? czu?o?? przy s?abym o?wietleniu. ?wiat?a ?agodnie przechodz? w prze?wietlenie, a naturalne odcienie skóry wygl?daj? jak na kliszy filmowej. VENICE 2 ma równie? mniejsz?, l?ejsz? obudow? i umo?liwia wewn?trzny zapis w formatach X-OCN oraz 4K Apple ProRes 4444 i 422 HQ.

Na Gonzalo Amacie szczególne wra?enie zrobi? sposób, w jaki VENICE 2 8K odwzorowuje skór? i odcienie skóry: „Najwi?ksze wra?enie robi sposób, w jaki kamera radzi sobie ze skór?. U?ywa?em ju? wcze?niej innych kamer 8K i zawsze by?em zaskoczony, ?e na ludzkiej skórze wida? wszystko. W przypadku jest inaczej. Nadaje ona pewn? mi?kko?? odcieniom skóry, na?laduj?c pod tym wzgl?dem film. Trzyma ostro?? tam, gdzie trzeba, ale nie na skórze. W ko?cu tak w?a?nie opowiada si? histori? filmow?”.

Trwaj? ju? dostawy kamer VENICE 2, a filmowcy z ca?ego ?wiata maj? ju? mo?liwo?? ich przetestowania. Uwzgl?dniaj?c sugestie rynku, z chwil? wydania wersji V2 na pocz?tku 2023 r. Sony udost?pni równie? nast?puj?ce funkcje:

Dodatkowe tryby przetwornika obrazu

  • 8,6K 17:9 do 48 kl./s
  • 8,2K 2,39:1 do 72 kl./s
  • 8,1K 16:9 do 48 kl./s
  • 5,8K 4:3 do 60 kl./s
  • 5,5K 2,39:1 do 120 kl./s

Tryb „Zoom to Fit” do u?ytku z obiektywami anamorficznymi

Dodatkowo na pocz?tek 2023 r. planowane jest wprowadzenie nowego systemu rozszerzenia VENICE 2 z matryc? 8K.

Udostępnij