Ponad 9 tys. sprzedanych w Polsce samochodów i 570 tys. na ca?ym ?wiecie oraz rekordowy, wy?szy o 30 proc. zysk – to wyniki Volvo za 2017 rok. W najbli?szych miesi?cach motoryzacyjny koncern zamierza kontynuowa? ofensyw? modelow? i wprowadzi? na rynek kilka nowo?ci. Marka prognozuje, ?e dobra passa w gospodarce b?dzie si? dalej przek?ada? na bran?? motoryzacyjn? i stawia coraz bardziej na modele elektryczne oraz hybrydowe.
Wyniki pozytywnie nas zaskoczy?y, bo planowali?my sprzeda? na troch? mniejszym poziomie. W Polsce segment samochodów premium, w którym jeste?my obecni, rozwin?? si? znacznie szybciej, ni? przewidywali?my. Równie? sprzeda? globalna przekroczy?a nasze oczekiwania. Wyprodukowali?my w naszych fabrykach wi?cej samochodów, które sprzedali?my z du?ym zyskiem. To by? dobry rok – podsumowuje w rozmowie z agencj? informacyjn? Newseria Biznes Arkadiusz Nowi?ski, prezes zarz?du Volvo Car Poland.
W ubieg?ym roku motoryzacyjny koncern sprzeda? w Polsce ??cznie ponad 9 tys. aut, z kolei sprzeda? na globalnym rynku przekroczy?a 570 tys. samochodów. Volvo wypracowa?o te? rekordowy zysk w wysoko?ci 14 mld koron szwedzkich – czyli o 30 proc. wi?cej w stosunku do poprzedniego roku.
Prezes Volvo Car Poland ocenia, ?e dobre wyniki to zas?uga wprowadzenia na rynek nowych modeli: poczynaj?c od X90 przez S90, V90 i ko?cz?c na Volvo XC40. W ubieg?ym roku marka wprowadzi?a na rynek równie? nowe Volvo XC60, które w Polsce jest liderem ca?ego segmentu premium nieprzerwanie od 2009 roku.
Wymienili?my prawie ca?? gam? modeli – to s? samochody, które podobaj? si? klientom zarówno w Polsce, jak i na ?wiecie. Ludzie chc? je?dzi? samochodami bezpiecznymi, o szwedzkim designie, wyposa?onymi w najnowocze?niejsz? technologi?. Wydaje si?, ?e to jest g?ówna przyczyna wzrostów naszej sprzeda?y – ocenia Arkadiusz Nowi?ski.
Volvo XC60 to samochód, który równie? w 2017 r. by? najpopularniejszy w ca?ej gamie modelowej – zarówno jego klasyczna wersja, jak i nowy, ubieg?oroczny model. Marka spodziewa si?, ?e w kolejnych miesi?cach ten trend si? utrzyma. Plany na ten rok zak?adaj? równie? wprowadzenie na rynek kolejnych nowo?ci produktowych.
W tym roku zamierzamy wprowadzi? nowe Volvo XC40, nowe kombi V60, odmian? sedan S60 i wreszcie odmian? terenowego modelu kombi Volvo V60 Cross Country. Dostrzegamy rosn?ce zainteresowanie SUV-ami i crossoverami, wi?c my?l?, ?e nowe Volvo XC40 b?dzie si? cieszy? du?ym zainteresowaniem, podobnie jak nasz najwi?kszy SUV – XC90 – ocenia Mariusz Nycz, dyrektor marketingu w Volvo Car Poland.
Marka zak?ada, ?e w polski rynek nadal b?dzie rós? w tempie si?gaj?cym 5–8 proc. w skali roku.
Oczekujemy, ?e gospodarka w Polsce b?dzie ros?a nadal, spo?ecze?stwo b?dzie si? bogaci?. W zwi?zku z tym sprzeda? samochodów – a szczególnie naszego segmentu premium – b?dzie rosn??, wi?c planujemy kolejny rekord – mówi Arkadiusz Nowi?ski.
Nieco szybszy wzrost zanotuje kluczowy dla Volvo segment premium i ze wzgl?du na coraz wi?ksze w ostatnich miesi?cach zainteresowanie wzro?nie równie? sprzeda? modeli hybrydowych.
Pod koniec tego roku b?dziemy mieli dost?pnych a? sze?? wersji naszych modeli hybrydowych – zapowiada Mariusz Nycz.
Prezes Volvo Hakan Samuelsson o?wiadczy? niedawno, ?e od 2019 roku ka?dy nowy model marki debiutuj?cy na rynku b?dzie samochodem elektrycznym lub hybrydowym. Koncern powa?nie rozwa?a przej?cie z silników diesla na silniki elektryczne, hybrydy i silniki benzynowe. Jak podkre?la PR manager marki Stanis?aw Dojs, w Polsce Volvo by?o pierwszym producentem, który zareagowa? na zmniejszenie akcyzy dla samochodów elektrycznych i hybryd ?adowanych z gniazdka.
Ju? obni?yli?my cen? Volvo XC60 w wersji T8 Twin Engine. To jest upust rz?du 7,5 tys. z? plus dodatkowe wyposa?enie na ponad 5 tys. z? w postaci systemu Volvo On Call. Ta zmiana obejmie nasze pozosta?e hybrydy. Chcemy, by by?y one bardziej dost?pne –zapowiada Stanis?aw Dojs. – Równie? samochody benzynowe, które b?dziemy wprowadza? – modele o mniejszych pojemno?ciach, mniejszych mocach, ale te? i ni?szych cenach – b?d? tak pozycjonowane cenowo, aby sta?y si? bardziej dost?pne i aby nasi klienci mogli sobie na nie ?atwo pozwoli?.