W Warszawie powsta? pierwszy poza Chinami specjalny salon Xiaomi. Producent rozwa?a otwarcie kolejnych

Newsroom BrandsIT
4 Min

Nowy Mi Store w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia to jedyny taki koncept poza Chinami. To nie tylko sklep, lecz tak?e serwis i miejsce do testowania urz?dze? Xiaomi. Klienci mog? skorzysta? ze strefy odzwierciedlaj?cej warunki domowe i sprawdzi?, jak inteligentne urz?dzenia do domu funkcjonuj? jako ca?y ekosystem. Marka w przysz?ym roku zamierza otwiera? kolejne sklepy, a tak?e skupi? si? na rozwoju swoich produktów. – Planujemy dalszy rozwój naszego biznesu dotycz?cy smartfonów i telewizorów, b?dziemy tak?e mocno koncentrowa? si? na urz?dzeniach 5G – zapowiada Marcin Szczepankowski z Xiaomi Polska.

– Mi Store w Arkadii to pierwszy taki concept store w Europie ?rodkowo-Wschodniej. Powsta? on w Warszawie, bo tu jest nasza centrala i biuro, z którego obs?ugujemy ca?? Europ? ?rodkowo-Wschodni? – wskazuje  Marcin Szczepankowski, szef dzia?u GTM w Xiaomi Polska.

W centrum handlowym Westfield Arkadia otwarto w?a?nie nowy salon Xiaomi. Jest to jedyny tego typu koncept stworzony poza Chinami. Wyró?nikiem sklepu jest nie tylko jego powierzchnia (ponad 300 mkw.), ale te? du?a strefa do testowania rozwi?za? ekosystemu marki.

– Pierwsza cz??? salonu jest u?o?ona do?? klasycznie, bo znajduj? si? w niej smartfony i produkty ekosystemowe na sprzeda?. W drugiej cz??ci przygotowali?my stref? Mi Smart, w której klienci maj? okazj? skorzysta? z naszych produktów, zobaczy?, jak na co dzie? mog? one funkcjonowa? jako ca?y ekosystem – wyja?nia szef dzia?u GTM w Xiaomi Polska.

Strefa ta zosta?a zaprojektowana na kszta?t mieszkania. Mo?na w niej zobaczy? i sprawdzi? dzia?anie inteligentnych rozwi?za? w ramach ekosystemu ??cz?cego produkty lifestyle oraz codziennego u?ytku. Wszystkimi urz?dzeniami mo?na sterowa? za pomoc? jednej aplikacji lub asystenta g?osowego w ramach platformy Mi Home. W ekosystemie Xiaomi w Polsce dost?pnych jest ok. 200 urz?dze? internetu rzeczy, podczas gdy w Chinach jest ich ok. 2 tys.

– Wyj?tkowe jest równie? to, ?e otworzyli?my w sklepie dedykowan? stref? dla serwisu. Wszyscy klienci b?d? mogli dokona? naprawy b?d? jakiejkolwiek konsultacji serwisowej na miejscu  zaznacza ekspert.

Nowy Mi Store zast?pi ten ju? istniej?cy w Westfield Arkadia. Jak podkre?la Marcin Szczepankowski, decyzja o uruchomieniu konceptu w Polsce zosta?a podj?ta mimo trudnej sytuacji w handlu detalicznym, która jest efektem pandemii i kolejnych lockdownów. 17 grudnia rz?d poinformowa? o wprowadzeniu kwarantanny narodowej, co wi??e si? m.in. z zamkni?ciem galerii handlowych (poza sklepami zapewniaj?cymi podstawowe potrzeby). Okres lockdownu potrwa od 28 grudnia do 17 stycznia.

– Okres pandemii jest wyzwaniem dla sprzeda?y detalicznej. Podj?li?my jednak decyzj?, ?eby kontynuowa? nasz? strategi? i pomimo uwarunkowa? zewn?trznych w tym czasie otworzyli?my sze?? kolejnych salonów. To 20. salon, który otwieramy w Polsce  mówi szef dzia?u GTM w Xiaomi Polska.

Jak podaje GUS, sprzeda? detaliczna w cenach sta?ych w pa?dzierniku 2020 roku by?a ni?sza ni? przed rokiem o 2,3 proc. (wobec wzrostu o 4,6 proc. w pa?dzierniku 2019 roku). Ogó?em w okresie stycze?–pa?dziernik 2020 roku sprzeda? spad?a o 3 proc. r/r, przy wzro?cie o 5,6 proc. w 2019 roku. Spowolnienie wida? te? w wynikach odwiedzalno?ci galerii handlowych. Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, ?e wprawdzie klienci ch?tnie wrócili do otwartych od 28 listopada obiektów, wci?? jednak jest ich o ok. 30 proc. mniej ni? przed rokiem.

– B?dziemy otwierali kolejne salony sieci w?asnej, b?dziemy tak?e kontynuowa? nasz biznes z partnerami w kanale otwartym i w kanale operatorskim – wymienia Marcin Szczepankowski. Na przysz?y rok mamy zaplanowane otwarcie kolejnych sklepów. Decyzj? o tym, czy b?d? to takie punkty jak nowy Mi Store w Arkadii, podejmiemy ju? nied?ugo.

Xiaomi zadebiutowa?o w Europie nieco ponad trzy lata temu. Obecnie jest trzeci? najwi?ksz? mark? smartfonów – nie tylko w Europie, ale i na ca?ym ?wiecie. W Polsce jest numerem jeden pod wzgl?dem dostaw. Z tym rynkiem Xiaomi wi??e szczególne nadzieje, zw?aszcza w kontek?cie planowanego rozwoju sieci 5G.

– Nasze plany na przysz?y rok mo?na scharakteryzowa? na trzy sposoby. Planujemy dalszy rozwój biznesu smartfonowego, a tak?e naszego ekosystemu urz?dze?. B?dziemy wprowadzali nowe produkty, w tym telewizory, a tak?e b?dziemy si? mocno koncentrowa? na urz?dzeniach 5G – zapowiada szef dzia?u GTM w Xiaomi Polska.

Udostępnij