Co chcemy dosta? na Walentynki? Z bada? PCmag wynika, ?e czekoladki, ale spory odsetek pytanych ucieszy si? z gad?etów do sypialni. Ameryka?ski serwis przeprowadzi? w?ród doros?ych u?ytkowników badanie na temat tegorocznych Walentynek. Pojawia si? kilka interesuj?cych wniosków, ale g?ówny jest jeden – chcesz przetrwa? najbli?szy weekend, musisz pami?ta? o upominku!
Walentynki to ?wi?to zakochanych i handlowców. Jak si? okazuje, cenniejsze ni? upominki dla badanych przez PCmag jest obecno?? bliskich. Zdecydowana wi?kszo?? (70 proc.) sp?dzi ten dzie? ze swoim partnerem, przyjació?mi (18 proc.) lub zwierz?tami domowymi (15 proc.). Tylko 15 proc.  zadeklarowa?o, ?e sp?dzi ten dzie? samotnie.
Prezent tu? za rogiem
Po?owa z tych, którzy sp?dz? Walentynki w towarzystwie, planuje wymieni? si? prezentami. Gdzie maj? zamiar kupi? te prezenty? Pierwszym wyborem s? sklepy, w których codziennie robi? zakupy. Detali?ci od lat przygotowuj? specjalne oferty dla zakochanych, co zreszt? wida? po czerwieni, jaka z pocz?tkiem lutego zalewa wszelkie punkty handlowe. Wydaje si? jednak, ?e oczekiwania odno?nie prezentów nie s? wygórowane.
Walentynki 2021: S?odko lub pikantnie!
Co lubimy na Walentynki dostawa?? Badanie pokaza?o, ?e 30 proc. oczekuje tradycyjnych czekoladek, s?odyczy lub innych smako?yków. Na drugim miejscu znalaz?y si? kwiaty lub bi?uteria (po 15 proc.). W dalszej kolejno?ci ubrania i kosmetyki (10 proc.) oraz elektronika (9 proc.). Tak odpowiadali respondenci na pytanie otwarte. Co jednak interesuj?ce, na konkretne pytanie o to, czy kupiliby na Walentynki jaki? technologiczny seks-gad?et, a? 54 proc. odpowiedzia?a, ?e tak.
Jednak wracaj?c do bardziej klasycznych prezentów – producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy musz? zawczasu przygotowa? si? na 14 lutego. Od lat popularno?? podarunków z serduszkami, strza?ami amora i napisami „I love you” w pierwszej po?owie lutego ro?nie.
– Jak przed wi?kszo?ci? ?wi?t, z którymi wi??? si? ró?nego rodzaju prezenty, handel musi poradzi? sobie z  sezonowym wzrostem popytu na okre?lone kategorie. Producenci i dystrybutorzy planuj? specjalne linie produktów walentynkowych na wiele tygodni przed ?wi?tem, na bazie danych dotycz?cych sprzeda?y w tym okresie z lat poprzednich, a tak?e trendów na rynku. Informacje, jakie dostarczaj? nasze systemy typu SFA oraz platformy integruj?ce dane, pozwalaj? producentom na oszacowanie popytu w nadchodz?cych sezonach, a dystrybutorom – na optymalne zaplanowanie dostaw do punktów sprzeda?y – wyja?nia Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology, szczeci?skiej firmy dostarczaj?cej systemy wspieraj?ce sprzeda?, marketing i analityk? danych.
Na randk? do sieci
Jaki jeszcze zwi?zek maj? nowe technologie z zakochanymi? Okazuje si?, ?e teraz, w dobie pandemii, technologie ogromne du?e znaczenie dla komunikowania par. 15 proc. pytanych we wspomnianym badaniu ma zamiar odby? w najbli?szym czasie randk? wirtualn?. W ramach tej grupy 40 proc. skorzysta z aplikacji spo?eczno?ciowych, a 31 proc. wykorzysta do randki czat wideo. No i coraz wi?cej zakochanych rozpoczyna swój zwi?zek poprzez aplikacje randkowe.