Ostatnie miesi?ce dla wielu firm okaza?y si? prawdziwym testem dojrza?o?ci cyfrowej. Wykaza? on, ?e w sytuacji nag?ej konieczno?ci przej?cia pracowników na tryb Home Office organizacje d?u?ej korzystaj?ce z dobrodziejstw cyfryzacji radz? sobie znacznie lepiej ni? firmy, które dopiero stawiaj? pierwsze kroki na drodze do cyfrowej transformacji. To m.in. z my?l? o tej drugiej grupie polski producent platformy do automatyzacji procesów biznesowych udost?pni? za darmo osiem aplikacji u?atwiaj?cych zarz?dzanie pracownikami zdalnymi.
W obliczu globalnej pandemii, firmy na ca?ym ?wiecie przyspieszaj? tempo wdra?ania cyfryzacji. Jak podaje agencja doradcza Ernst&Young w raporcie Global Capital Confidence Barometer, co trzecia organizacja planuje zwi?kszy? inwestycje w tym obszarze. ?ukasza Wróbla, CBDO i Wiceprezesa w WEBCON taki trend nie dziwi. Firmy dojrza?e cyfrowo s? z definicji bardziej elastyczne we wdra?aniu innowacji oraz zarz?dzaniu zmian?, co jak pokazuje bie??ca sytuacja mo?e zadecydowa? o ich przetrwaniu na rynku. Jednocze?nie te? lepiej radz? sobie z prac? w warunkach kryzysowych, poniewa? ich procesy i najlepsze praktyki s? zapisane w systemach informatycznych, a nie tylko w g?owach pracowników – zauwa?a.
Organizacje, których procesy biznesowe oraz architektura IT nie by?y przygotowane na zarz?dzanie rozproszonym zespo?em stan??y w mijaj?cym kwartale przed wyj?tkowo trudnym zadaniem. Musia?y b?yskawicznie zaadaptowa? rozwi?zania, które umo?liwi? ich pracownikom prac? zdaln?, takie jak Microsoft Teams czy Zoom oraz zapewni? bezpieczny dost?p do zasobów firmy z domu, takie jak VPN. Podj?te na szybko dzia?ania pozwoli?y firmom na nieprzerwane kontynuowanie bie??cej dzia?alno?ci, a teraz czas pomy?le? o tym, jak wykorzysta? te zabiegi w kierunku pe?niejszej digitalizacji.
Z pomoc? w tym zakresie przychodzi firma WEBCON, która przygotowa?a osiem darmowych aplikacji do efektywnego zarz?dzania pracownikami zdalnymi. W?ród nich znale?? mo?na m.in. narz?dzia do rejestracji czasu pracy i raportowania wykonywanych w ci?gu dnia zada?, aplikacje wspieraj?ce produktywno?? i wspó?prac? w zespole, które umo?liwiaj? managerom ?atw? priorytetyzacj? zada? oraz monitorowanie post?pu prowadzonych projektów czy tzw. Pulpit Pracownika, czyli cyfrowe biurko zbieraj?ce w jednym miejscu wszystkie aktualne zadania u?ytkownika.
W gronie udost?pnianych aplikacji zainteresowani znajd? te? narz?dzia automatyzuj?ce proces tworzenia i zatwierdzania zamówie? – od momentu utworzenia zlecenia przez akceptacj? prze?o?onego, a? po zrealizowanie zakupu – jak równie? pozwalaj?ce wydajnie zarz?dza? korespondencj? przychodz?c? i wychodz?c?. W pe?ni elektroniczna obs?uga poczty przyspieszy procesowanie dokumentów, umo?liwi zdalny dost?p do korespondencji oraz u?atwi terminowe udzielanie odpowiedzi. Aplikacja Helpdesk dedykowana zarz?dzaniu incydentami pomo?e natomiast w p?ynnym przep?ywie informacji i zada?. Zg?oszony problem zostanie odpowiednio skategoryzowany i oddelegowany do konkretnej osoby. Status sprawy mo?e by? na bie??co monitorowany, a? do momentu jej rozwi?zania.
Z bezp?atnych aplikacji wspieraj?cych prac? zdaln? mo?na korzysta? na dwa sposoby: subskrybuj?c wersj? chmurow? typu SaaS WEBCON BPS Cloud, której darmowy okres zosta? teraz przed?u?ony do 60 dni lub instaluj?c na w?asnych serwerach ods?on? freemium platformy WEBCON BPS Express. Pe?na lista darmowych aplikacji wraz z opisem ich funkcjonalno?ci dost?pna jest na stronie producenta: https://webcon.com/streamline-remote-work/
W digitalizacji chodzi nie o umiej?tno?? spisania nowych procedur dzia?ania w dokumencie i wys?anie go pracownikom, ale raczej o zdolno?? rzeczywistej zmiany sposobu, w jaki firma dzia?a i przezwyci??enie starych przyzwyczaje?. Odpowiednie narz?dzia IT wspieraj?ce procesy biznesowe umo?liwiaj? bie??ce korygowanie przyj?tej strategii rozwoju oraz zwinn? rekonfiguracj? – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – sprawiaj?c, ?e kryzys staje si? okazj? do zwi?kszenia udzia?u firmy w rynku – podsumowuje ?ukasz Wróbel, CBDO i Wiceprezes w WEBCON.