Wielopokoleniowy zespó? to atut firmy

Newsroom BrandsIT
2 Min
pokolenia, praca, team, zespół

Pracownicy ceni? wspó?prac? w wielopokoleniowych zespo?ach. Taki wniosek wynika z bada? zrealizowanych na zlecenie Ricoh w ramach projektu „Workforce United”. Wi?kszo?? ankietowanych (63%) przyznaje, ?e ??lepiej pracuje w zespole z?o?onym z osób w ró?nym wieku, a 66% takie ?rodowisko uznaje za atut firmy.

Raport Ricoh pokazuje, ?e wej?cie na rynek pokolenia Z, które zapowiadano jako rewolucj?, nie wp?yn??o drastycznie na zmian? stylu pracy. Najm?odsze pokolenie jest pozytywnie postrzegane przez starszych pracowników, a 49% badanych nie widzi wyra?nych ró?nic pokoleniowych w stylu w jaki pracuje. Za najbardziej warto?ciowe cechy i umiej?tno?ci, które wnosz? ze sob? Zetki starsze generacje uznaj?: nowe spojrzenie (41%), kompetencje technologiczne (41%), nowoczesny styl pracy (42%).

Nowoczesne technologie a ró?nice pokoleniowe

Kompetencje technologiczne i stosunek do nowych rozwia? z tego obszaru uznawano za czynniki, które mog? pog??bia? podzia?y pokoleniowe. Wyniki zebrane w raporcie Ricoh „Workforce united” pokazuj?, ?e nowoczesne technologie nie s? uwa?ane za barier?, a wiek nie ró?nicuje w znacz?cy sposób tego podej?cia. Pracownicy dostrzegaj? pozytywny wp?yw innowacyjnych rozwi?za? na popraw? efektywno?ci pracy. Ponad po?owa (51%) z nich zgadza si?, ?e odpowiednio wdro?one narz?dzia technologiczne w znacz?cy sposób pomagaj? w realizacji ich zada?. Kolejne 69% chcia?oby mie? do nich dost?p by zwi?kszy? efektywno??, usprawni? procesy, u?atwi? komunikacj? i wspó?prac? oraz przyspieszy? realizacj? rutynowych zada?. Tak funkcjonuj?ca technologia umo?liwia pracownikom wykorzystanie ich pe?nego potencja?u. 63% uwa?a, ?e nowoczesne technologie pozwol? im wykonywa? swoje obowi?zki w najlepszy sposób. Niezale?nie od wieku badani wskazywali, ?e dostosowanie si? do konieczno?ci korzystania z nowych technologii nie stanowi dla nich problemu. 73% uwa?a, ?e bez problemu nad??a za zmianami w tym obszarze.

O badaniu
Badanie przeprowadzono w 2019 r. na grupie 4580 respondentów z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, W?gier, W?och, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, S?owacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W puli badawczej znale?li si? przedstawiciele pokole?: Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dzi?).
TEMATY:
Udostępnij