Wielu w?a?cicieli iPhonów skar?y si?, ?e ich Apple ID zosta? zablokowany

Newsroom BrandsIT
2 Min

Wielu w?a?cicieli iPhonów zobaczy?o na ekranach swoich urz?dze? komunikat informuj?cy, ?e ich Apple ID zosta? zablokowany. W sieci zawrza?o od podejrze?.

Klienci skar?? si?, ?e zostali wylogowani z us?ug iCloud, iMessage, Apple Music, Apple TV i innych. W wielu przypadkach odzyskanie dost?pu wi?za?o si? z konieczno?ci? ponownej weryfikacji to?samo?ci.

Jak donosi serwis 9to5Mac, w mediach spo?eczno?ciowych pojawi?o si? mnóstwo postów poirytowanych w?a?cicieli urz?dze? Apple’a, skar??cych si?, ?e próba ponownej weryfikacji zako?czy?a si? niepowodzeniem. Producent iPhonów radzi w takich przypadkach, aby – w celu wyja?nienia problemu – poszkodowani skontaktowali si? bezpo?rednio z Apple.

Apple nie wyda? ?adnego o?wiadczenia wyja?niaj?cego przyczyn? blokady kont. W sieci pojawi?o si? kilka prawdopodobnych hipotez.

Przyczyn? mo?e by? próba w?amania na serwery Apple’a. Kolejna hipoteza wskazuje na b??d w kodzie oprogramowania telefonów, który doprowadzi? do uruchomienia blokady. Inna g?osi, ?e blokada nast?pi?a wskutek masowych prób logowania do us?ug Apple za pomoc? hase?, które wykradziono od firm trzecich. Jest to cz?sta praktyka stosowana przez przest?pców, wykorzystuj?ca niefrasobliwo?? u?ytkowników u?ywaj?cych tych samych po?wiadcze? w wielu serwisach online. Jednak cz??? poszkodowanych twierdzi, ?e ich has?a by?y wykorzystywane wy??cznie do logowania si? w us?ugach Apple.

Kolejna mo?liwo??: Apple posiada mechanizm aktywnej ochrony swoich klientów u?ywaj?cych tych samych po?wiadcze? w ró?nych us?ugach. Producent iPhonów mo?e teoretycznie monitorowa? naruszenia w firmach trzecich oraz bazy wykradzionych po?wiadcze? i na tej podstawie przewidywa?, którzy klienci s? zagro?eni. W takim przypadku Apple prawdopodobnie wola?by prewencyjnie zablokowa? konta ni? nara?a? si? na straty wizerunkowe.

Warto podkre?li?, ?e ryzyko w?amania na konto w us?ugach Apple mo?na radykalnie zmniejszy?, korzystaj?c z w uwierzytelniania dwusk?adnikowego (2FA). Dodatkowa korzy?? z 2FA to natychmiastowe ostrze?enie o próbie nieautoryzowanego dost?pu do Twojego konta – komentuje Dariusz Wo?niak, in?ynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Je?li Twoje konto zosta?o zablokowane, mo?esz skorzysta? z oficjalnego poradnika Apple wyja?niaj?cego, jak post?powa? w takiej sytuacji, dost?pnego pod adresem: https://support.apple.com/en-us/HT204106

Ca?a spo?eczno?? zajmuj?ca si? bezpiecze?stwem sieciowym oraz u?ytkownicy iPhonów z niecierpliwo?ci? czekaj? na oficjalny komunikat w tej sprawie, wyja?niaj?cy przyczyn? zablokowania dost?pu do tak wielu kont.

Udostępnij