W?a?ciciel Prowly przejmuje Brand24

Klaudia Ciesielska
4 Min
?ród?o: Freepik

Ameryka?ski Semrush, wiod?ca platforma zajmuj?ca si? widoczno?ci? w Internecie, staje si? wi?kszo?ciowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln z?. Synergia biznesowa,
efekt skali i wymiana know-how umo?liwi Brand24 skokowy rozwój i dotarcie do ponad 100 000 klientów, korzystaj?cych z Semrush na ca?ym ?wiecie.

W wyniku transakcji Semrush Holding Inc (za po?rednictwem spó?ki zale?nej Prowly) staje si? wi?kszo?ciowym udzia?owcem Brand24. Za po?rednictwem transakcji Semrush obejmuje 57 proc. akcji
Brand24, odkupuj?c je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz za?o?ycieli. ??cznie warto?? transakcji to
ok. 55 mln z?.

– Od lat skutecznie zwi?kszamy sprzeda? produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na wi?cej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysi?cach, ale w dziesi?tkach tysi?cymówi Micha? Sadowski.

Semrush to platforma SaaS oferuj?ca dziesi?tki narz?dzi marketingu internetowego. Semrush ma ponad
100 000 p?ac?cych klientów i ponad 1 000 000 bezp?atnych, zarejestrowanych aktywnych klientów. Po
przej?ciu Prowly w 2020 roku Semrush posiada 13 oddzia?ów na ca?ym ?wiecie, w tym w Warszawie.

„Brand24 to imponuj?ca firma ze ?wietnym produktem i ?wietnym zespo?em. Jeste?my z nimi
partnerami od wielu lat i nie mo?emy si? doczeka? wspólnego, nowego rozdzia?u”powiedzia?
Eugene Levin, prezes Semrush.

Brand24, który powsta? 14 lat temu jako wroc?awski start up monitorowania mediów, ma za sob?
najlepszy rok w historii. Dzi? z narz?dzi oferowanych przez Brand24 korzysta 4000 marek ze 160 krajów,
w?ród których s? takie podmioty, jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung czy Uber. Zarz?d, czyli founderzy: Micha? Sadowski i Piotr Wierzejewski, a tak?e Bartosz Koz?owski b?d? kontynuowa? rozwój spó?ki w dotychczasowych rolach.

– Jeste?my podekscytowani mo?liwo?ci? po??czenia si? z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie
zmniejsz? naszego zaanga?owania w Brand24. Nigdzie si? nie wybieramy, a przez kolejne d?ugie
lata zamierzamy rozwija? Brand24 i zarz?dza? nim. Ta spó?ka to nasze dziecko i jeste?my
zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenie?? j? na wy?szy poziom organizacyjny,
technologiczny i finansowy. Jeste?my w 100 procentach skupieni na Brand24zapewnia Micha?
Sadowski.

Micha? Sadowski podkre?la, ?e jedn? z pierwszych decyzji biznesowych po po??czeniu z Semrush jest
rozbudowa za?ogi Brand24, co b?dzie niezb?dne, aby wykorzysta? potencja? wzrostu skali biznesu. Warto
odnotowa?, ?e Semrush ju? teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób.

– Mamy bardzo komplementarne produkty, a po??czenie do?wiadcze? otwiera przed nami mo?liwo?ci rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma te? dobry track record pracy z polskimi projektami – inwestuj?c np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z za?og? powi?kszyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, wspó?za?o?yciel i cz?onek zarz?du Brand24.

– Semrush ma rozleg?e do?wiadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod k?tem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu p?atno?ci cyklicznych, sprzeda?y du?ym korporacjom i wielu innych. Dzi?ki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacznie wzbogaci polski ekosystem start-upów. dodaje Piotr Wierzejewski.

Proces przegl?du opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpocz?? si? z inicjatywy LARQ SA,
czyli dotychczasowego wiod?cego akcjonariusza Brand24.

– By?o to zwi?zane z osi?gni?ciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeci?tnych
stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy si?, ?e potencja? i warto?? naszej spó?ki
portfelowej zosta?y dostrze?one i odpowiednio zwalidowane przez Semrush – ?wiatowego lidera w
swojej bran?y z USA, który uwierzy? w produkt i warto?? spó?ki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworz?. Gratulujemy zarz?dowi Brand24 osi?gni?tego sukcesu i dzi?kujemy za dotychczasow?
znakomit? wspó?prac? – jednocze?nie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem
strategicznymmówi Wojciech Byj, prezes LARQ Capital.

TEMATY:
Udostępnij
Redaktor Brandsit