Wyj?tkowy iRobot Roomba – sztuka w szlachetnym celu

Newsroom BrandsIT
4 Min
iRobot x Suda, Roomba

Pionier w dziedzinie domowej robotyki – ameryka?ska firma iRobot – po??czy?a si?y z Mateuszem Sud? – polskim ilustratorem modowym. W ramach projektu powsta? jedyny w swoim rodzaju egzemplarz iRobota Roomba i7+ z r?cznie wykonanymi przez grafika zdobieniami. Dedykowana projektowi sesja zdj?ciowa mia?a miejsce w jednej z warszawskich kamienic. Kolekcjonerska wersja robota zostanie przekazana na aukcj?, z której ?rodki trafi? na cele charytatywne.

Wraz z wprowadzeniem do sprzeda?y w 2002 roku pierwszego robota odkurzaj?cego Roomba, iRobot rozpocz?? rewolucj? w podej?ciu do domowych obowi?zków. Odkurzanie sta?o si? czynno?ci?, któr? z minimalnym zaanga?owaniem u?ytkownika, robot wykonywa? sam. Na przestrzeni lat produkt zmienia? si? w zakresie technologicznym, jak równie? designu. Do tego drugiego elementu oraz jako?ci materia?ów iRobot przyk?ada ogromn? wag?. Efektem tego s? nagrody w dziedzinie wzornictwa, które produkty tej marki otrzyma?y (np. Red Dot Design Award).

W swoich dzia?ania iRobot wspiera i edukuje m?odych ludzi, jak równie? nie pozostaje oboj?tny wobec akcji dobroczynnych. Tak powsta?a idea stworzenia unikatowego w skali ?wiatowej projektu artystycznego. W jego ramach iRobot za spraw? autoryzowanego importera i dystrybutora w Polsce – firmy DLF – podj?? prac? z Mateuszem Sud? – cenionym polskim grafikiem, ilustratorem modowym i malarzem. Tak powsta?a artystyczna wersja modelu iRobota Roomba i7+, która przekazany zostanie na cele charytatywne.

Mitologiczne warszawskie wieczory

Projekt iRobota Roomba i7+ w wykonaniu Mateusza Sudy, nawi?zuje do mitologii greckiej i modnych kolorów neonowych. Jak okre?la sam autor:

U?yte kolory, motywy przewodnie oraz kompozycja podyktowane s? bie??cymi trendami w modzie i sztuce, a sama wizja artysty przeniesiona zosta?a na urz?dzenia technik? malowania. Dope?nieniem projektu jest wyj?tkowa modowa sesja inspirowana nocnym ?yciem i ?wiat?em neonów, z kolei pozy bior?cych w nich udzia? wzorowane s? greckimi rze?bami. Fotografowane postaci otoczone s? scenografi? nowoczesnego apartamentu. Wyj?tkowo?? planu zdj?ciowego podkre?la?a wielkomiejska wieczorowa atmosfera.

Ad imageAd image

Ozdobiony przez Mateusza Sud? iRobot Roomba i7+ zostanie przekazany na rzecz jednej z najwi?kszych akcji dobroczynnych w Polsce.

Roomba i7+ to nowa jako?? sprz?tania

iRobot Roomba i7+ jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w gamie producenta. Jak ka?dy model Roomba posiada 3-stopniowy system sprz?tania, którego efektywno?? zwi?ksza wyposa?enie tego modelu w system AeroForce ze dwiema specjalnie zaprojektowanymi  gumowymi szczotkami. Robot uczy si? rozk?adu pomieszcze? i mo?na wys?a? go do pracy we wskazanych pomieszczeniach poprzez aplikacj? iRobot HOME lub z u?yciem asystenta g?osowego. Roomba i7+ optymalizuje cykl sprz?tania, aby wykona? zadanie jak najbardziej dok?adnie oraz jak najszybciej. Z kolei dzi?ki technologii Imprint Link mo?e stworzy? doskona?y duet z mopuj?cym robotem z najnowszej linii Braava m6, aby automatycznie rozpocz?? cykl mopowania po odkurzaniu. iRobot Roomba i7+ posiada stacj? Clean Base, która oprócz funkcji ?adowania robota po ka?dym cyklu automatycznie opró?nia jego zbiornik („+” w nazwie urz?dzenia oznacza w?a?nie stacj? ?adowania i czyszczenia w zestawie). Charakterystyczny uk?ad tego zestawu wykorzysta? Mateusza Suda w swoim projekcie.

Projekt artystyczny: Mateusz Suda
Organizator projektu: DLF Sp. z o.o. – autoryzowany importer i dystrybutor iRobot w Polsce
Produkcja: Krzysztof Malcher i Dariusz Zieli?ski/Rumour Public Relations
Fotograf: Anna Pabija?czykModelka: Kamila Kobus/WAVE Models Managment
MUA: Inga Wójcicka
Fryzjer: Maciej Kubuj/Excellent QStylizacja: Justyna Siekierko/ANOIRE
Udostępnij