Wyniki finansowe Grupy LiveChat Software: 76,1 mln z? zysku

Newsroom BrandsIT
4 Min

“Pomaga? ludziom i firmom lepiej si? komunikowa? i wyra?a? siebie” (Help People and Businesses communicate better and fully express themselves) – to misja LiveChat Software, któr? spó?ka przedstawi?a publikuj?c równocze?nie swój raport roczny. Wizja Grupy to “Komunikacja z klientami bez barier’ (Customer communication without barriers).

W 2019/20 roku finansowym (zako?czonym 31 marca) Grupa LiveChat Software zanotowa?a wzrost przychodów o 19,7% do 130,9 mln z?, a skonsolidowany zysk wzrós? o 33% do 76,1 mln z?. W?ród najwa?niejszych wydarze? ostatnich miesi?cy znajduje si? przekroczenie liczby tysi?ca p?ac?cych klientów rozwi?zania ChatBot. Na pocz?tku czerwca Spó?ka poinformowa?a, ?e liczba klientów jej flagowego rozwi?zania LiveChat przekroczy?a 30 tysi?cy.

“Kiedy debiutowali?my na gie?dzie, mówili?my ?e maj?c 30 tysi?cy klientów b?dziemy musieli wyznaczy? sobie kolejne cele. Jeste?my zupe?nie inn? firm? ni? wtedy. Mamy kilka produktów, które ju? generuj? przychody, a przede wszystkim – ponad 170 osób na pok?adzie wobec oko?o trzydziestu kiedy zaczynali?my prac? nad wej?ciem na gie?d?. Nie zmieni?o si? to, ?e nadal jeste?my bardzo ambitni, dlatego naszym celem jest zmiana tego jak klienci komunikuj? si? z firmami” powiedzia? prezes Mariusz Ciep?y.

Równocze?nie z raportem rocznym LiveChat przedstawi? swoj? “Konstytucj?”, która oprócz Misji i Wizji wskazuje równie? kluczowe warto?ci dla Spó?ki. Z pe?nym dokumentem mo?na si? zapozna? na stronie internetowej spó?ki (investor.livechatinc.com), stanowi te? cz??? raportu rocznego.

“Nie wyznaczamy sobie dzi? celów polegaj?cych na osi?gni?ciu okre?lonych przychodów, czy liczby klientów. Wierzymy jednak, ?e realizacja naszej misji, jak? jest likwidacja obecnych barier i stworzenie narz?dzi, które pozwol? wprowadzi? do komunikacji warstw? emocjonaln?, prze?o?? si? na sukces biznesowy.  Czujemy si? odpowiedzialni za znoszenie barier komunikacyjnych w biznesie i chcemy dostarcza? technologi?, która skraca dystans mi?dzy biznesem a klientem. Ostatecznie mamy doprowadzi? do sytuacji, w której komunikacja online jest tak skuteczna jak spotkanie ‘face to face’. To jest nasza odpowiedzialno?? i sens istnienia naszej organizacji”podkre?li? Mariusz Ciep?y.

Równocze?nie dla spó?ki wa?ne jest utrzymanie modelu biznesowego w którym osi?ga wysokie rentowno?ci, generuje pozytywne przep?ywy finansowe i dzieli si? zyskami z Akcjonariuszami. Grupa pracuje obecnie m.in. nad budow? dzia?u sprzeda?y w USA i docieraniu do coraz wi?kszych klientów.

W zako?czonym roku finansowym LiveChat Software utrzyma? bardzo wysoki poziom rentowno?ci – mar?a sprzeda?y brutto wynios?a 86,7%, mar?a operacyjna 62,6%, a mar?a netto 58,2%. Grupa udowadnia tym samym, ?e sprawnie generuje gotówk? – przep?ywy pieni??ne z dzia?alno?ci operacyjnej wynios?y 75,8 mln z?. Na koniec roku finansowego Spó?ka dysponowa?a gotówk? w wysoko?ci 38,7 mln z? i potwierdzi?a swoj? polityk? dywidendow?, która zak?ada wyp?acanie Akcjonariuszom najwy?szej, mo?liwej z punktu prawnego, cz??ci zysku.

W 2019/20 roku finansowym zysk operacyjny wzrós? o 15,7% do 81,9 mln z? a wynik EBITDA o 18,6% do 88,4 mln z?. Istotny wp?yw na wynik netto mia?o zastosowanie ulgi podatkowej “IP Box”, której warto?? wynios?a 10,6 mln z?. Ostatecznie skonsolidowany zysk netto wyniós? 76,1 mln z?.

LiveChat Software zosta? za?o?ony w 2002 r., jednak na globalny rynek wszed? w 2010 r., kiedy zacz?? oferowa? swój produkt wy??cznie w modelu SaaS (Software as a Service). Pierwszym tysi?cem klientów móg? si? pochwali? ju? w kolejnym roku. Obecnie Spó?ka ma ju? kilka produktów, a na pocz?tku 2020 r. poinformowa?a o przekroczeniu granicy tysi?ca p?ac?cych klientów przez ChatBot.

Udostępnij