Wed?ug bada? TrendForce poprawa poda?y materia?ów i gwa?towny wzrost popytu na dyski SSD dla przedsi?biorstw z pó?nocnoameryka?skich hiperskalowanych centrów danych i klientów korporacyjnych w 2Q22 w po??czeniu z incydentem ska?enia Kioxia w 1Q22 sk?oni?y klientów do zwi?kszenia zamówie? w celu unikni?cia przysz?ych niedoborów dostaw. Producenci traktuj? równie? priorytetowo zaspokajanie potrzeb klientów serwerów ze wzgl?du na wysokie ceny dysków SSD dla przedsi?biorstw. W drugim kwartale ca?kowite przychody rynku dysków SSD dla przedsi?biorstw wzros?y o 31,3% do 7,32 mld USD.
Jako lider rynku, Samsung zwi?kszy? swoje przychody z dysków SSD dla przedsi?biorstw do 3,26 mld USD. Zw?aszcza w drugim kwartale, kiedy zamówienia na inne produkty konsumenckie nadal spada?y, dyski SSD dla przedsi?biorstw sta?y si? punktem wyj?cia firmy do zmniejszania mocy produkcyjnych. Obecnie Samsung nieustannie inwestuje w rozwój produktów specyfikacji przek?adni nowej generacji, takich jak produkt CXL 2.0 zaprezentowany na Flash Summit na pocz?tku sierpnia, aby utrzyma? wiod?c? pozycj? na rynku.
Warto zauwa?y?, ?e nast?pca obecnego 128-warstwowego dysku SSD firmy Samsung jest 236-warstwowy, ale harmonogram masowej produkcji tego procesu mo?e spa?? w drugiej po?owie 23 roku. SK Hynix i Solidigm wprowadz? na rynek 176-warstwowy dysk SSD dla przedsi?biorstw na pocz?tku przysz?ego roku. Ponadto, Micron wyprodukowa? ju? masowo 176 warstw, podczas gdy Samsung wydaje si? odczuwa? presj? kosztow?, zw?aszcza odk?d firma YMTC w?a?nie wypu?ci?a dysk SSD PCIe 4.0 dla przedsi?biorstw. W zwi?zku z tym Samsung planuje w przysz?ym roku wprowadzi? 176-warstwowe produkty w Chinach, aby konkurowa? z innymi producentami. Zgodnie z chi?sk? polityk? lokalizacyjn? i konkurencj? ze strony wysokiej jako?ci dysków SSD wprowadzonych przez innych producentów, udzia? Samsunga w rynku dysków SSD dla przedsi?biorstw w Chinach z pewno?ci? zostanie podwa?ony.
W drugim kwartale firma Solidigm ostatecznie zrezygnowa?a z dostaw uk?adów scalonych kontrolera g?ównego i odnotowa?a znaczny wzrost, podczas gdy SK hynix kontynuowa? rozszerzanie wspó?pracy z klientami z Ameryki Pó?nocnej w celu zwi?kszenia dostaw dysków SSD PCIe. 128-warstwowy produkt firmy stopniowo sta? si? g?ównym przedmiotem dostaw, nap?dzaj?c wzrost przychodów korporacyjnych dysków SSD SK Group o 32,1%, osi?gaj?c 1,79 miliarda USD. Strategia biznesowa SSD SK Group si? krystalizuje, a firma b?dzie produkowa? masowo 176-warstwowe rozwi?zania TLC w przysz?ym roku. Je?li chodzi o QLC, Solidigm wprowadzi proces 192-warstwowy, a nawet planuje produkty PLC (Penta Level Cell).
Przychody Micron w drugim kwartale wzros?y o 31,7% kwarta? do kwarta?u do 798 mln USD, zajmuj?c trzecie miejsce. Chocia? 176-warstwowe produkty PCIe 4.0 firmy jeszcze si? nie rozwin??y, wiod?cy proces NAND Flash i przewaga kosztowa nad innymi producentami przyci?gn??y wi?cej firm, które chc? zweryfikowa? produkty Micron PCIe 4.0. Micron kontynuuje zwi?kszanie dostaw dysków SSD dla przedsi?biorstw, aby zapewni?, ?e przysz?a dynamika wzrostu przychodów nie zmniejszy si? z powodu s?abych produktów konsumenckich.
Na czwartym miejscu przychody WDC dla przedsi?biorstw z dysków SSD w II kw. 22 wynios?y 766 mln USD, podwajaj?c si? w porównaniu z poprzednim kwarta?em, g?ównie ze wzgl?du na wp?yw incydentu zwi?zanego z zanieczyszczeniem surowcami w pierwszym kwartale. Klienci uzupe?niali zapasy z wyprzedzeniem, aby unikn?? niepewno?ci zwi?zanej z niedoborami dostaw, podczas gdy WDC nada? priorytet klientom serwerów, aby zwi?kszy? mar?e zysku, a tym samym zwi?kszy? przychody. WDC nadal ma nadziej? na popraw? konkurencyjno?ci produktów SSD dla przedsi?biorstw, ale ze wzgl?du na brak si?y roboczej w zakresie bada? i rozwoju, firma b?dzie stopniowo skupia? si? na klientach z Ameryki Pó?nocnej, a jej wsparcie dla rynku chi?skiego b?dzie stopniowo s?abn??, g?ównie z powodu procesu weryfikacji dla Pó?nocy.
Oprócz odbicia zamówie? w drugim kwartale 22, incydent zwi?zany z zanieczyszczeniem zmusi? równie? niektórych klientów korporacyjnych do zakupu produktów z wyprzedzeniem, co zwi?kszy?o przychody Kioxii do 708 mln USD, zajmuj?c pi?te miejsce. Oprócz ci?g?ego zwi?kszania udzia?u dostaw PCIe 4.0, Kioxia przyspieszy?a równie? wprowadzanie na rynek kolejnych produktów SSD dla przedsi?biorstw. Oprócz masowej produkcji produktów PCIe 5.0 w drugiej po?owie 22 firma wprowadzi?a równie? now? generacj? rozwi?za? SAS 3.0. Bior?c pod uwag? wyra?ny nacisk Kioxia na rozwój produktów dla rynku korporacyjnego i dost?pno?? produktów PCIe 5.0, szacuje si?, ?e firma ma szans? na zwi?kszenie udzia?u w rynku produktów SSD dla przedsi?biorstw w przysz?ym roku.