Znany przede wszystkim ze swojej dzia?alno?ci w sektorze e-commerce, x-kom og?osi? znacz?ce rozszerzenie swojego portfolio o us?ugi zwi?zane z cyfrow? transformacj? przedsi?biorstw. Firma nawi?za?a strategiczne partnerstwo z WEBCON, najwi?kszym polskim dostawc? platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych i elektronicznego obiegu dokumentów. Celem tego ruchu jest wsparcie klientów B2B oraz sektora publicznego w ich cyfrowej podró?y.
x-kom, który od lat wspó?pracuje z ponad 3 tysi?cami firm i organizacji w zakresie dostaw sprz?tu i infrastruktury IT, zamierza wykorzysta? swoje do?wiadczenie i know-how, wzbogacone o technologi? WEBCON, aby oferowa? kompleksowe us?ugi digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych.
Decyzja o wej?ciu na ten rynek jest naturaln? konsekwencj? wewn?trznego wdro?enia platformy WEBCON w x-komie, które rozpocz??o si? w 2021 roku. W trakcie tego projektu firma zast?pi?a dotychczasowy system obiegu dokumentów i zbudowa?a rozwi?zania obs?uguj?ce kluczowe procesy biznesowe, w tym zarz?dzanie serwisem reklamacyjnym. Obecnie x-kom wykorzystuje platform? WEBCON do obs?ugi a? 130 procesów, z których korzysta 1200 pracowników. W wyniku tego wdro?enia w firmie powsta?o wewn?trzne centrum kompetencyjne odpowiedzialne za rozwój i utrzymanie platformy.
Artur Opara, Product Owner w x-komie, podkre?la, ?e wewn?trzne wdro?enie pozwoli?o firmie zbudowa? unikaln? wiedz? i do?wiadczenie: “Zale?a?o nam na tym, by móc jeszcze sprawniej reagowa? na zmiany rynkowe i samodzielnie wdra?a? kolejne rozwi?zania. Nasze potrzeby biznesowe ci?gle rosn?, a na wszystkie mo?emy odpowiada? niemal od r?ki, wykorzystuj?c platform? od WEBCON. Wraz z rozwijaniem kolejnych aplikacji ros?y te? kompetencje kolejnych pracowników i dzia?ów. W efekcie zbudowali?my zespó? ekspertów, którzy doskonale znaj? narz?dzie i z jego pomoc? tworz? praktyczne, innowacyjne rozwi?zania i aplikacje. To ogromna warto?? biznesowa, któr? chcieli?my wykorzysta?.”
Sukces wewn?trznej transformacji sta? si? impulsem do komercjalizacji tych kompetencji. x-kom wierzy, ?e dzi?ki w?asnym do?wiadczeniom mo?e skutecznie wspiera? inne firmy w procesie digitalizacji. “Wiemy, jak du?? rol? w cyfryzacji pe?ni odpowiednie narz?dzie i partner, który pomaga we wdro?eniu rozwi?zania oraz jest solidnym wsparciem w jego optymalizacji. Sami przetestowali?my wiele technologii i na w?asnym przyk?adzie przekonali?my si?, ?e platformy low-code do automatyzacji procesów mog? by? realnym wsparciem dla biznesu. Dzi?ki zdobytej wiedzy i znajomo?ci narz?dzia, mo?emy nie?? pomoc, jakiej firmy potrzebuj? na pocz?tku drogi do cyfrowej transformacji” – dodaje Artur Opara.
?ukasz Wróbel, Chief Business Development Officer w WEBCONie, z zadowoleniem komentuje partnerstwo: “Wspó?praca z x-kom to wyj?tkowe success story z platform? WEBCON BPS w tle. Z satysfakcj? obserwujemy, jak x-kom rozwija swoje kompetencje w obszarze automatyzacji i cyfryzacji. Dzi?ki wdro?onym rozwi?zaniom firma nie tylko umocni?a swoj? pozycj? lidera na rynku e-commerce, ale tak?e wyznacza nowe standardy w bran?y. Dla nas decyzja o formalnym partnerstwie z x-kom to potwierdzenie zaufania, jakie wypracowali?my wspólnie przez lata. Cieszymy si?, ?e do grona naszych partnerów do??cza firma o tak silnej pozycji i innowacyjnym podej?ciu do transformacji cyfrowej.”
Wej?cie x-komu na rynek us?ug digitalizacji procesów biznesowych mo?e stanowi? ciekawe wyzwanie dla obecnych graczy i otworzy? nowe mo?liwo?ci dla firm poszukuj?cych wsparcia w cyfrowej transformacji. B?dziemy ?ledzi? rozwój tej inicjatywy i informowa? o jej dalszych post?pach.