Za oceanem wielki powrót do biura. Nawet Zoom oczekuje powrotu pracowników

Klaudia Ciesielska
2 Min

Zoom, firma, która sta?a si? niemal synonimem pracy zdalnej w czasie pandemii, dokonuje zaskakuj?cego ruchu – powrotu do tradycyjnych biur. Ale czy jest to krok wstecz czy raczej przemy?lana strategia dla przysz?o?ci?

Hybrydowy powrót do rzeczywisto?ci

Zoom, pionier wideokonferencji, zdecydowa? si? do??czy? do rosn?cego trendu powrotu do biura. Pracownicy mieszkaj?cy w odleg?o?ci 50 mil od swoich biur b?d? proszeni o prac? na miejscu przez dwa dni w tygodniu. Ta decyzja nie by?a jednoznaczna i niektórzy pracownicy wyrazili swoje niezadowolenie podczas spotkania z dyrektorem generalnym Zoom, Ericem Yuanem. Niemniej jednak, firma jest zdania, ?e hybrydowe podej?cie, które pozwala pracownikom na ??czenie pracy zdalnej z obecno?ci? w biurze, jest najbardziej skuteczne dla Zoom.

Wzloty i upadki Zooma

Podczas gdy wiele firm z trudem dostosowywa?o si? do pandemii COVID-19, Zoom odnotowa? gwa?towny wzrost. Rodziny, przyjaciele i przedsi?biorstwa na ca?ym ?wiecie korzysta?y z platformy, aby pozosta? po??czonymi w czasach izolacji. Jednak wszystko ma swój czas. Po gwa?townym wzro?cie w pierwszym roku pandemii, warto?? akcji Zoom spad?a dramatycznie, a firma musia?a zwolni? 15% swojej si?y roboczej.

Zoom w towarzystwie gigantów

Nie tylko Zoom zmierza w kierunku powrotu do biura. Giganci takie jak Google, Salesforce czy Amazon równie? aktualizuj? swoje zasady powrotu do biura. Wiele firm przyjmuje hybrydowy model pracy jako trwa?e dziedzictwo po pandemii, przy czym wska?nik ob?o?enia biur w USA spada poni?ej 50% w miesi?cach letnich.

Przysz?o?? pracy: Co nas czeka?

Pandemia przyspieszy?a transformacj? rynku pracy. W miar? jak zagro?enie pandemi? zaczyna opada?, firmy na ca?ym ?wiecie musz? ponownie zdefiniowa?, co to znaczy “miejsce pracy”. Czy hybrydowy model pracy stanie si? nowym standardem? Czy firmy takie jak Zoom b?d? kontynuowa? hybrydowe podej?cie nawet po pandemii? Czas poka?e.

Jedno jest pewne: zarówno pracodawcy, jak i pracownicy dostosowuj? si? do nowej rzeczywisto?ci, a krajobraz korporacyjny b?dzie si? nieustannie kszta?towa? w nadchodz?cych latach.

Udostępnij
Redaktor Brandsit