Zalety cyfrowego parkingu – elastyczno??, wspó?dzielenie i zielone trendy

Izabela Myszkowska
3 Min

W?a?ciciel ma?ego obiektu parkingowego mo?e odnosi? mylne wra?enie, ?e cyfryzacja parkingu nie jest dla niego. Taka opinia bardzo cz?sto wynika z przekonania, ?e digitalizacja niesie za sob? wysokie koszty, skomplikowany proces wdro?enia czy potrzeb? posiadania dodatkowej infrastruktury. Cyfryzacja parkingów w rzeczywisto?ci jest jednak niezmiernie prosta i szybka. Co najwa?niejsze, u?atwia zarz?dzanie oraz optymalizacj? procesów parkingowych zarówno w?a?cicielowi, jak i zarz?dcy obiektu. U?ytkownik ko?cowy zyskuje natomiast wygodn? nawigacj? i bezobs?ugowy dost?p do parkingu, korzystanie z miejsca postojowego, a tak?e mo?liwo?? zap?acenia za nie telefonem.

Proces cyfryzacji parkingu polega na podniesieniu jego automatyzacji oraz dost?pno?ci poprzez wykorzystanie inteligentnych technologii. Dzi?ki rozwi?zaniom typu smart parking, staje si? szeroko dost?pny, komfortowy i praktycznie bezdotykowy. Urz?dzenia, takie jak kamery automatycznie rozpoznaj?ce tablic? rejestracyjn? samochodu, rozwi?zania IoT, pokazuj?ce dost?pno?? parkingu w czasie rzeczywistym oraz portale internetowe do ?atwego zarz?dzania parkingiem przez administratora i aplikacje mobilne, umo?liwiaj?ce klientom wjazd na parking za pomoc? ich telefonów, bezpo?rednio przyczyniaj? si? do poprawy jako?ci parkowania.

G?ównym za?o?eniem transformacji cyfrowej parkingów jest przekszta?cenie ich w inteligentn? i przyjazn? kierowcom przestrze?, która jest w pe?ni obs?ugiwana z poziomu telefonu. Budowanie przewagi konkurencyjnej opiera si? natomiast na uproszczonym procesie zarz?dzania obiektem, optymalizacji i uszczelnieniu procesów oraz podniesieniu presti?u lokalizacji, czyni?c j? bardziej atrakcyjn? i warto?ciow?, co odgrywa kluczow? rol? przede wszystkim w centrach du?ych miast, gdzie korki bardzo cz?sto generowane s? przez uczestników ruchu drogowego, poszukuj?cych miejsc postojowychmówi Jacek Sikorski, dyrektor sprzeda?y w NaviParking.

Digitalizacja przestrzeni parkingowej pozwala w?a?cicielowi w pe?ni decydowa? o jej ob?o?eniu. To on, dzi?ki managerowi webowemu, widzi ruch na parkingu w czasie rzeczywistym, jak równie? ma wp?yw na liczb? przeznaczonych do rezerwacji miejsc parkingowych. Ponadto, o przyje?dzie klienta dowiaduje si? z wyprzedzeniem, jednocze?nie zyskuj?c gwarancj? sta?ego dop?ywu kierowców z wykupionymi rezerwacjami czy abonamentami. Parkingiem mo?e zarz?dza? zarówno przy pomocy telefonu, jak i komputera, bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu z wykorzystaniem software’u wp?ywa na redukcj? kosztów oraz optymalne wykorzystanie dost?pnej przestrzeni z uwzgl?dnieniem zmieniaj?cego si? zapotrzebowania u?ytkowników na miejsca postojowe. Jego g?ówn? zalet? jest elastyczno?? – mo?e by? on wspó?dzielony, zarz?dzany w czasie rzeczywistym, posiada ró?ne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania. Dzi?ki aplikacji mobilnej, parkingi staj? si? widoczne dla kierowców, którzy nast?pnie s? nawigowani do najbli?szych miejsc parkingowych. Dotychczas niewykorzystane zasoby staj? si? dodatkowym ?ród?em dochodu. P?atno?ci mobilne s? wygodne dla u?ytkowników, a cyfryzacja zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych czy utrzymania automatów. Wspó?dzielona i zrównowa?ona mobilno?? wpisuje si? tak?e w ekologiczne trendy w zakresie redukcji korków oraz zanieczyszczenia powietrza, które cz?sto wynikaj? z bezskutecznego, a tak?e    czasoch?onnego poszukiwania parkingu.

Udostępnij