Globalna marka Oppo chce zwi?kszy? swój udzia? w Polsce, która jest dla niej jednym z g?ównych rynków sprzeda?owych w Europie. Krótko po debiucie kojarzy j? ju? jeden na trzech Polaków. Oppo celuje w szybko rozwijaj?cy si? rynek 5G, dlatego w?a?nie wprowadza do oferty pierwszy smartfon, który w pe?ni obs?uguje nowy standard i trafi do oferty krajowych operatorów telekomunikacyjnych. – Poza nowymi funkcjami konsumenci coraz wi?ksz? uwag? przyk?adaj? do jako?ci i wygl?du smartfonów oraz zaawansowanych opcji w obszarze zdj?? i wideo – mówi brand manager marki w Polsce – Mo Zhang.
– Na rynku smartfonów widzimy kilka kluczowych trendów, które równie? pojawiaj? si? w naszych produktach, a jednym z g?ównych jest sie? 5G. Coraz wi?cej smartfonów na rynku b?dzie oferowanych z dost?pem do nowego standardu telekomunikacyjnego – mówi Mo Zhang, brand manager marki Oppo Polska.
Wed?ug danych IDC w II kwartale tego roku producenci dostarczyli na rynek ??cznie 276,4 mln smartfonów, co oznacza spadek o 16,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcze?niej. To w du?ej mierze efekt recesji zapocz?tkowanej przez pandemi? COVID-19 i rosn?cej niepewno?ci, które sk?ania?y konsumentów do ostro?nych wydatków. Obecnie sprzeda? smartfonów nap?dzana jest g?ównie przez 5G. Na tym trendzie chce skorzysta? tak?e Oppo, wprowadzaj?c na rynek pierwsze urz?dzenie, które w pe?ni obs?uguj? t? technologi?.
– Pierwsze trzy smartfony z nowej serii Reno4 wprowadzili?my na rynek kilka dni temu. Najwy?szy model, Reno 4 Pro 5G, jest w?a?nie obs?ugiwany w nowej sieci – mówi brand manager Oppo Polska.
Flagowy model Oppo Reno 4 Pro 5G, oprócz pe?nej ??czno?ci nowej generacji, zawiera m.in. technologi? szybkiego ?adowania Super VOOC 2.0 65 W – autorsk? technologi?, która pozwala ?adowa? smartfona przez 15 minut i korzysta? z niego przez ca?y dzie?. Do pe?nego na?adowania urz?dzenia potrzeba natomiast zaledwie 35 minut. Mocny akcent w swoim nowym smartfonie producent postawi? tak?e na zaawansowane technologie z zakresu fotografii i wideo.
– Konsumenci coraz wi?cej wrzucaj? do sieci. Oprócz fotografii jest to te? content wideo. Staramy si? sprosta? wyzwaniom narzucanym przez klientów, dlatego w nowej serii smartfonów znajd? si? m.in. takie funkcje jak ultrastabilizacja wideo oraz nagrywanie w trybie nocnym – mówi Mo Zhang.
Pomimo spadku sprzeda?y na rynku smartfonów coraz widoczniejszy jest tak?e trend premiumizacji. Konsumenci coraz cz??ciej oczekuj? wyrafinowanego wzornictwa i wysokiej jako?ci materia?ów, niekoniecznie wy??cznie od urz?dze? z najwy?szej pó?ki cenowej.
– Konsumenci coraz wi?ksz? wag? przyk?adaj? do wygl?du smartfona. Kiedy? cz??ciej kupowali urz?dzenia w kolorze bia?ym lub czarnym, dzisiaj wybieraj? rozmaite kolory, np. niebieski, ró?owy, ?ó?ty. Ogromne znaczenie ma te? jako?? wykonania, wyko?czenie, dba?o?? o detale – to wszystko jest bardzo mocno zapisane w DNA naszej marki – podkre?la brand manager Oppo Polska.
IDC podaje, ?e do Oppo nale?y prawie 9-proc. udzia? w ?wiatowym rynku smartfonów. Producent plasuje si? na pi?tym miejscu pod wzgl?dem udzia?u w sprzeda?y smartfonów (obok Huaweia, Samsunga, Apple’a i Xiaomi). Oppo jest g?ównym dostawc? urz?dze? mobilnych w Chinach, a poza nimi jest te? obecne w 40 innych krajach. Z urz?dze? marki korzysta w tej chwili 300 mln u?ytkowników. Od dwóch lat jej produkty dost?pne s? w Europie, m.in. w Hiszpanii, Francji, W?oszech, Holandii i Wielkiej Brytanii.
– Do Polski Oppo wesz?o prawie dwa lata temu i mieli?my trzy kluczowe zadania. Pierwszym by?o zbudowanie szerokiej sieci dystrybucji i kana?ów sprzeda?y i to uda?o nam si? zrealizowa?. W tej chwili nasze urz?dzenia s? szeroko dost?pne u wszystkich partnerów sieci telekomunikacyjnych i kluczowych partnerów sieci detalicznych – wskazuje Mo Zhang.
Smartfony Oppo Reno s? w tej chwili dost?pne w ofercie wszystkich operatorów telekomunikacyjnych w Polsce i sieciach g?ównych sprzedawców detalicznych, takich jak RTV Euro AGD, MediaMarkt i Media Expert.
Jak podkre?la Mo Zhang, drugim celem, który uda?o si? zrealizowa?, by?o zbudowanie ?wiadomo?ci marki. Wed?ug majowych bada? Oppo mark? kojarzy jeden na trzech Polaków.
– Cele i aspiracje mamy jeszcze wi?ksze, st?d w IV kwartale, we wspó?pracy z ambasadorem marki Marcinem Prokopem, przeprowadzimy pierwsz? nasz? kampani?, która b?dzie dotyczy?a serii Reno 4 – mówi brand manager Oppo Polska.
Kolejne zadanie, z jakim marka wchodzi?a na polski rynek, to zbudowanie szerokiego portfolio produktowego. Oprócz smartfonów Oppo oferuje m.in. dobrze przyj?ty na polskim rynku inteligentny zegarek Oppo Watch. Marka rozwija te? w?asne oprogramowanie oparte na najnowszej wersji systemu Android – ColorOS.
– W tym roku wprowadzili?my na rynek smartwatche oraz s?uchawki bezprzewodowe. Widzimy ogromne zainteresowanie ze strony konsumentów i pozytywne recenzje. Dobrym przyk?adem jest seria Reno 3, która mia?a w Polsce najlepsz? sprzeda? spo?ród wszystkich krajów Europy ?rodkowo-Wschodniej – wskazuje Mo Zhang.
Oppo stawia mocny akcent na rozwijanie nowych technologii w swoich urz?dzeniach. W ubieg?ym roku marka zainwestowa?a ponad 1,4 mld dol. w badania i rozwój, nale?y do niej ponad 32 tys. ?wiatowych patentów. To w?a?nie Oppo zapocz?tkowa?o er? zdj?? selfie i by?o pierwsz? na ?wiecie mark?, która wprowadzi?a smartfony z przednimi aparatami 5MP i 16MP, a pó?niej tak?e z obrotowym modu?em obiektywu, funkcj? Ultra HD oraz technologi? 5x Dual Camera Zoom. Oppo Reno 5G by? te? pierwszym