Zasady dzia?ania i wykorzystanie Chatbotów

Newsroom BrandsIT
3 Min

Chatbot to program komputerowy, którego celem ogólnym jest zast?pienie cz?owieka w realizacji okre?lonych dzia?a?, najcz??ciej w obs?udze klienta, jak i w komunikacji wewn?trz firmy. Przybiera wi?c on form? automatycznego, wirtualnego doradcy, dost?pnego 24/h, s?u??cego rozmow?, pomoc? lub rad? – zale?nie od dedykowanych mu zada?.

Nie jest to jednak zwyk?a towarzyska pogaw?dka z u?ytkownikiem, a zautomatyzowana pod k?tem wcze?niej przygotowanych odpowiedzi na najcz??ciej zadawane pytania konwersacja.
G?ównym i obecnie najcz?stszym zadaniem Chatbotów w firmach jest odpowiadanie na pytania zadawane przez klientów, cz?sto wielu jednocze?nie. Rozmow? tak? prowadzi? mo?na w ró?ny sposób.

Chatboty najmniej zaawansowane technicznie dzia?aj? w oparciu o baz? s?ów kluczowych i przypisanych do nich odpowiednich komunikatów, za? bardziej skomplikowane umiej? przeanalizowa? wypowied? rozmówcy, dzia?aj?c z algorytmów uczenia maszynowego. Taka rozmowa stwarza pozory rozmowy prowadzonej z ?ywym cz?owiekiem, Chatbot wychwyci bowiem nasz ?art, nastrój, czy nasze nastawienie, tworz?c iluzj? konwersacji z inteligentnym rozmówc?. W rzeczywisto?ci za? rozmawiamy z programem komputerowym, cho? cz?sto przybiera on fizycznie posta? cz?owieka, o cechach budz?cych zaufanie, nienagannym ubraniu i manierach. Przybiera cz?sto posta? doradcy, czy wirtualnego asystenta, który nie tylko umie udzieli? nam odpowiedzi na pytania, lecz umie tak?e samodzielnie poprowadzi? rozmow?, nakierowuj?c na dany temat. Zwykle posiada ju? okre?lon? wiedz? na temat firmy, us?ug, oferty, produktów itd., jednak w razie potrzeby ma umiej?tno?? poszerzenia tych informacji, przy wykorzystaniu ?róde? zewn?trznych. Potrafi bowiem przeszuka? dost?pne ?ród?a danych i odnale?? potrzebne powi?zania nawet w sytuacji, gdy w wyszukiwarce z której korzysta, nie zosta?y podane s?owa kluczowe, a jedynie frazy, podobne do wyszukiwanego tekstu. „Wyczuwa” i rozpoznaje s?owa tak?e wówczas, gdy rozmówca pope?ni b??d w ortograficzny, sk?adniowy, ?le doprecyzuje zapytanie, b?d? u?yje np. synonimu danego s?owa. Niew?tpliwie posiada szereg zalet przydatnych w prowadzeniu firmy: mo?e pomóc w zwi?kszeniu sprzeda?y (przedstawiaj?c ofert? produktow?, czy us?ugow?), znacznie zredukowa? koszty obs?ugi klienta, poprawi? wizerunek danej marki, pozyska? nowych odbiorców, zadba? o sta?ych klientów itd. Jego mo?liwo?ci s? praktycznie nieograniczone i stale rosn?.

mss-bot-w-telefonie-new2

?ród?o: https://www.mysocialseller.com/

Jakie Chatboty mo?emy jeszcze spotka? w obs?udze klienta?

· Chatboty prowadzenia konkursów i plebiscytów
· Zbierania leadów
· Informowania o promocjach, zni?kach, nowych ofertach itp.
· Wykonywania rezerwacji (bilety, hotele, samoloty itp.)
· Chatboty sprzeda?owe
· Chatboty rozrywkowe

Chatbot dzia?aj?cy w oparciu o sztuczn? inteligencj?, umie kszta?towa? przekaz w taki sposób, aby by? on mo?liwie najbardziej spersonalizowany, dzi?ki czemu wzbudza zaufanie rozmówcy. Wed?ug firmy Grand View Research, ?wiatowy rynek Chatbotów b?dzie do 2025 r. warty 1,23 mld dolarów.

TEMATY:
Udostępnij